BMW je predstavil konceptno vozilo na vodik, ki temelji na seriji 5 gran turismo. Foto: BMW
BMW je predstavil konceptno vozilo na vodik, ki temelji na seriji 5 gran turismo. Foto: BMW

BMW se spogleduje tudi s pogonom na gorivne celice. Zato so se Bavarci povezali s Toyoto. Prvi izsledki raziskovalnih in razvojnih dejavnosti na področju pogonskih sistemov na gorivne celice na vodik so že vidni.
Kot del svoje raziskave in predhodnega razvojnega dela na področju pogonske tehnologije se je podjetje BMW Group osredotočalo na uporabo vodika kot vira energije že več kot 30 let. Leta 2006 je bila predstavljena prva luksuzna limuzina za vsakdanjo uporabo, ki jo poganja zgorevalni motor na vodik – hydrogen 7. Pred več kot 15 leti pa je podjetje prav tako začelo usmerjati svoje središče zanimanja na pogonske sisteme na gorivne celice na vodik.
500 kilometrov z enim polnjenjem
BMW je leta 2013 začel na področju gorivnih celic strateško sodelovati s Toyoto. Rezultat je predstavitveno vozilo, ki je utemeljeno na BMW-ju serije 5 gran turismo. Elektromotor razvije 180 kilovatov izhodne moči. Visokonapetostna baterija v vozilu je uporabljena kot enota za shranjevanje energije, zaradi česar je lahko znatno manjša – z neto prostornino približno ene kilovatne ure – kot pri konceptih električne baterije.
Shranjevanje vodika v plinastem stanju so izvedli v obliki tunelne posode med sprednjo in zadnjo premo; pri tem so upoštevali industrijski standard 700 barov. Tehnologijo posode s kriogenskim pritiskom (CGH2) je patentiral BMW, kjer trdijo, da je zaradi visoke gostote energije vodika v avtomobilu doseg vozila z enim polnjenjem 500 kilometrov. Posoda je napolnjena v petih minutah.
Cilj Nemcev je ustvariti pogonsko tehnologijo na gorivne celice na vodik kot integralni element strategije efficient dynamics na dolgi rok. S tem nameravajo ustvariti družino pogonskih sistemov največje možne raznolikosti, ki se lahko prilagaja različnim konceptom vozil, željam strank in zakonskim zahtevam po vsem svetu.