V Sloveniji je novi BMW serije 5 trenutno najbolj iskan model v svojem razredu. Foto: BMW
V Sloveniji je novi BMW serije 5 trenutno najbolj iskan model v svojem razredu. Foto: BMW
BMW serije 5
V notranjosti ne manjka udobja, sodobne tehnologije in seveda prestiža. Foto: BMW

Pogonski agregati, vgrajeni v nove različice serije 5, so do okolja vsekakor bolj prijazni kot njihovi predhodniki, kljub temu pa že pogled na tovarniške podatke o porabi goriva in izpustih pove veliko. Razpon povprečne porabe goriva na sto kilometrov namreč sega od 5,0 litra pri različici 520d z dizelskim štirivaljnikom s 1.995 ccm in največjo močjo 150 kW, do 11,0 litra pri različici 550i xDrive z bencinskim osemvaljnikom s 4.395 ccm in največjo močjo 300 kW ter štirikolesnim pogonom. Oba omenjena motorja pa določata tudi skrajnosti pri količini ogljikovega dioksida. Skromnejši na kilometer izpuha 132 gramov, zmogljivejši pa 257 gramov.

Prav tako omenjena pogonska agregata določata cenovni razpon serijskih različic. V Sloveniji je treba za limuzinski vstopni model 520d odšteti 42.200 evrov, za najdražjega, vključno s štirikolesnim pogonom, pa 84.100 evrov.

Kupci serije 5 imajo na voljo tudi kar nekaj vmesnih možnosti, saj je trenutno v ponudbi skupno osem pogonskih agregatov, od tega štirje bencinski in štirje dizelski. Prav tako pa so prestižu in ugledu znamke primerno obsežni seznami serijske in dodatne opreme. Seveda pa lahko prav slednja močno poveča končni znesek, ki ga mora za nakup vozila odšteti kupec.

Na slovenskem trgu, glede na prodajne številke, bmw serije 5 trenutno v svojem razredu suvereno vodi. Do konca avgusta so namreč prodali 183 vozil, kar je v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko so jih prodali le 50, bistveno več. Največ zaslug za to pa ima prav prihod nove, sodobnejše generacije vozila, ki je z velikim naskokom prehitela starejša tekmeca, drugouvrščenega mercedes-benza razreda e in tretjeuvrščenega audija A6.

Morebitna sklenitev posla s slovenskimi državnimi organi bi seveda poskrbela še za večji razkorak med najostrejšimi konkurenti v tem razredu vozil, kjer slabih modelov pravzaprav ni. Vendar pa glavni razlog za nakup ali uporabo gotovo ne more biti modno sklicevanje na »prijaznost do okolja«.

Besedilo: M. Kr.
Foto: BMW