Pri Jeepu so se za prvi električni avtomobil zelo potrudili. Na terenu zmore veliko. Foto: Jeep
Pri Jeepu so se za prvi električni avtomobil zelo potrudili. Na terenu zmore veliko. Foto: Jeep

Če zapišemo besedo superga, vas bo večina pomislila na športne copate, veliko manj pa jih bo pomislilo na znamko Superga. Podobno je z znamko Jeep. Večini je sicer jasno, da je to avtomobilska znamka, številni pa vseeno mislijo, da se tako pač imenujejo avtomobili, ki so sposobni vožnje po neutrjenih terenih.

Ker vemo, da so okoljske zahteve neizprosne tudi za tovrstne avtomobile, prihaja tudi k njim električna rešitev. V Avtomobilnosti smo na prvi vožnji preizkusili jeep avenger, prvi 100-odstotno električni model znamke.

Ali bodo tovrstni električni avtomobili lahko konkurirali terenskim avtom, ki so vladali v preteklosti? Vodja proizvodnega načrtovanja Jeep Europe Marco Montepeloso je za Avtomobilnost pojasnil: "Pravzaprav je električni jeep še boljši jeep. Zaradi obilja navora, ki ga ponuja električni pogon, bodo električna vozila izjemno zmogljiva tudi na terenu."

Električni motor ponuja 115 kW in 260 Nm navora. Pri Jeepu zatrjujejo da bo baterija z zmogljivostjo 54 kWh dovolj velika, da bo mogoče z avengerjem prevoziti 400 kilometrov, v mestu pa celo do 550 kilometrov. Foto: Jeep
Električni motor ponuja 115 kW in 260 Nm navora. Pri Jeepu zatrjujejo da bo baterija z zmogljivostjo 54 kWh dovolj velika, da bo mogoče z avengerjem prevoziti 400 kilometrov, v mestu pa celo do 550 kilometrov. Foto: Jeep

Na terenu nas je prepričal

Ekstremna terenska vožnja bo tako še vedno mogoča, a predvsem pri večjih in štirikolesno gnanih električnih avtomobilih. Avenger terenske zmogljivosti potrjuje tudi v praksi. Trenutno je na trgu zelo malo električnih avtomobilov, ki bi z vožnjo navdušili tako kot avenger. Pa tu ne mislimo na ekstremno terensko vožnjo, čeprav se je avto ne boji, kar je dokazal tako na montažnem poligonu kot tudi na zahtevni makadamski vožnji. Bolj štejejo občutki, ki smo jih dobili med vožnjo po utrjeni površini. Lega je nadpovprečna, v ovinku je nagibanja zelo malo, predvsem pa navduši podvozje, ki odlično deluje na neravninah in slabi podlagi.

Največja moč polnjenja baterije je 100 kW, s čimer bo mogoče baterije od 20 do 80 odstotkov napolniti v 24 minutah, na domači vtičnici pa bo povsem prazne baterije mogoče napolniti v petih urah in pol. Foto: Jeep
Največja moč polnjenja baterije je 100 kW, s čimer bo mogoče baterije od 20 do 80 odstotkov napolniti v 24 minutah, na domači vtičnici pa bo povsem prazne baterije mogoče napolniti v petih urah in pol. Foto: Jeep

"Naj pojasnim, da je bila izhodišče platforma eCMP z novim motorjem, elektromotorjem in baterijami. Iz inženirske ekipe smo iztisnili vse, da je dosegla zahtevane zmogljivosti jeepa. Zmogljivost smo povečali tudi s skrajšanjem sprednjega in zadnjega previsa. Zahtevali smo več kot 200 mm odmika od tal. Na platformi bomo imeli pnevmatike z največjim premerom, ki ga omogoča. Če vse to seštejemo, dobimo recept za zmogljivost in primerne kote tudi za terensko vožnjo," nam je povedal Jeepov strokovnjak.

Celoten prispevek si lahko ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.

Foto: EPA
Foto: EPA
Foto: MMC RTV SLO/Jeep
Foto: MMC RTV SLO/Jeep