Za razliko od običajnih avtomobilov, ki jih uporabniki parkirajo čim bližje svojemu cilju, bodo lahko avtonomna vozila odložila uporabnika in nato poiskala brezplačno parkirno mesto. Za lastnike bi lahko bilo celo ugodneje, da avtomobili ne bi parkirali, temveč da bi se, čakajoč nanje, počasi vozili okoli.
Študija na podlagi podatkov iz mestnega središča v San Franciscu ugotavlja, da bi lahko avtonomna vozila napoti v gosto naseljena urbana območja in iz njih prevozila še enkrat večjo razdaljo v primerjavi z običajnimi avtomobili. Temu dodaja, da bodo morala mesta zato morda uvesti nove dajatve, ki bodo pomagale preprečiti zgoščevanje prometa zaradi avtonomnih avtomobilov, ki se bodo vozili po mestnih ulicah takrat, ko bi lahko bili parkirani. Takšno dajatev bi lahko zaračunavali na podlagi trajanja uporabe javnih cest in ulic ali na podlagi razdalje oziroma porabljene energije.
Avtor študije, Adam Millard-Ball, profesor okoljskih študij na kalifornijski univerzi v Santa Cruzu, je ob tem razlagal, da zdaj ljudje, da bi se izognili parkirninam, uporabljajo javne prevoze, medtem ko bi lahko avtonomni avtomobili, ki jim ne bo treba parkirati, povzročili pravi prometni kaos.
Kar je ceneje
Tak položaj primerja z ljudmi, ki se vozijo po letaliških dovozih, zato da bi se izognili plačilu parkirnine. Ob tem dodaja, da upoštevajoč ceno energije, izgubo vrednosti, obrabo in vzdrževanje takšna počasna vožnja stane le 50 centov dolarja na uro, kar je manj, kot je treba odšteti za parkiranje v manjših mestih. Zato ne vidi razloga, da bi kdo uporabljal oddaljena parkirišča, razen če so brezplačna ali vsaj cenejša kot počasno električno križarjenje po mestu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje