Največji mogoč izkupiček na testiranjih EuroNCAP bodo od zdaj lahko dosegla le vozila, opremljena s sistemi za zmanjšanje poškodb. Foto: EPA
Največji mogoč izkupiček na testiranjih EuroNCAP bodo od zdaj lahko dosegla le vozila, opremljena s sistemi za zmanjšanje poškodb. Foto: EPA

Zadnja leta je bilo na področju varnosti novih avtomobilov veliko storjenega, saj so ti praviloma dosegali dobre ocene na testiranjih EuroNCAP.

Od prihodnjega leta naprej bodo na testiranju veljala nova pravila, saj bodo zdajšnjim trem ocenam oziroma merilom (varnost potnikov, varnost otrok in varnost peščev) dodali še četrto, tako imenovano safety assist, ki bo ocenjevala sisteme, ki zmanjšujejo možnost poškodb.

Največ poudarka je seveda na sistemu stabilnosti ESP, ki močno prispeva k varnosti vozila, vendar ga proizvajalci neradi serijsko vgrajujejo, saj se s tem poveča cena vozila. Tako bodo po novem le vozila, opremljena z ESP-jem, lahko dosegla največjo skupno oceno petih zvezdic. Proizvajalci se bodo morali torej nekoliko bolj potruditi.

Vprašanje pa je, na čigav račun bodo proizvajalci "poskrbeli" za večjo varnost svojih vozil. Svoj ali kupčev?

J. S.