Teoretično je prenova majhna a je kljub temu dramatično spremenila videz avtomobila, trdi Martinčič. Foto: Nissan
Teoretično je prenova majhna a je kljub temu dramatično spremenila videz avtomobila, trdi Martinčič. Foto: Nissan
Quasqai
. Če pa je avtomobil že opremljen z zanesljivim in iz drugih Nissanovih modelov znanim terenskim pogonom, postane tak avtomobil tudi širše uporabljen; a zaradi limuzinskega, po prenovi celo imenitnega videza dvomimo, da bi si ga kupovali ravno drvarji, lovci in živinozdravniki. Foto: Nissan

Kot ugotavlja Janez Martinčič v tokratnih Avtomobilsko-prometnih minutah (APM), je bil takrat qashqai še le eden izmed avtomobilov veselega časa konjukture, in čeprav je bil eden izmed prvih v razredu crossoverjev, mu nihče ni namenjal kakšne pretirane pozornosti. Danes je slika drugačna.

Avtomobil je povsod po Evropi (in tako tudi pri nas) prvi hit in legenda pravi, da tovarna v Angliji že od začetka ne zmore zadostiti povpraševanju. Tako so se pri Nissanu odločili za rahlo prenovo; recimo, da ne menjaš konja, ki zmaguje, vsake toliko pa ga je primerno na novo podkovati.

Teoretično je prenova majhna, a je kljub temu dramatično spremenila videz avtomobila, trdi Martinčič. Predvsem prednja maska je v nekaj potegih s svinčnikom avtomobil močno polepšala. Zdaj je modernejši, na račun urbanosti je izgubil nekaj terenskega videza.

Tudi zadnje luči so drugačne, notranjost je dobila nove merilnike. Z nekaj spremembami v mehaniki, predvsem na krmilnem mehanizmu, je quasqai odrasel in mnenja smo, da bodo naročila deževala še naprej. Nekaj krogov smo naredili z vozilom, ki ga poganja 2- litrski dizel. Debata o tem, kakšni in kateri motorji so v nissanih, je vselej živa - v primeru 2-litrskega dizla v qasqaju je treba vedeti, da gre za skoraj že legendarni M9R; legendarni agregat, ki sta ga skupaj razvila tako Renault kot Nissan in je pred kakšnimi petimi leti postavil nove standarde za dizelske agregate. Danes pa že nekoliko ekološko peša, saj še vedno sodi med Euro 4, trdi Martinčič.

Še vedno je v quasqaju lahko tudi štirikolesni pogon in tako kot mi se tudi ogromno kupcev vprašuje o njegovi smiselnosti, tako da je kar nekaj prodanih izvedenk zgolj s klasičnim pogonom. Če pa je avtomobil že opremljen z zanesljivim in iz drugih Nissanovih modelov znanim terenskim pogonom, postane tak avtomobil tudi širše uporabljen; a zaradi limuzinskega, po prenovi celo imenitnega videza, dvomimo, da bi si ga kupovali ravno drvarji, lovci in živinozdravniki.

Kakor koli; cenovna politika in dobro trženje, dvoje pomembnih razlogov za uspeh quasqaia, ostajata nespremenjeni in nam ne ostane druga, kot da ta zanimiv fenomen spremljamo še vnaprej, končuje Martinčič.