Njegova zgodovina seže v 50. leta prejšnjega stoletja, ko je sir Alec Issigonis začel delati povsem novi avtomobil. Prvi prototip je bil izdelan leta 1957, ob testiranju okrog tovarne British Motor Corporation v Longbridgeu pri Birminghamu pa ga je Issigonis tudi prvič raztreščil. Njegov nadrejeni – sir Leonard Lord naj bi takrat dejal: "Naredi že to preklemano stvar!"
Za uradno rojstvo minija se šteje osmi maj 1959, ko so v tovarni v Cowleyu pri Oxfordshiru izdelali prvi avtomobil. Prvi britanski kupci so se z njim lahko zapeljali avgusta.
Minija so poleg tovarn v Longbridgeu in Cowleyu (Anglija) izdelovali tudi v Sydneyju v Avstraliji, pozneje pa tudi v Španiji, Belgiji, Čilu, Italiji, na Portugalskem, Južni Afriki, Venezueli, Urugvaju in celo rajnki Jugoslaviji.
Za njegovim volanom številna znana imena
Mini je skozi vsa leta ohranil svojo prepoznavno obliko, ki se je le malo spreminjala. Njegovi konstruktorji so imeli že od vsega začetka cilj, da izdelajo majhen mestni avtomobil za širše množice, ki bo uporaben, hkrati pa tudi poceni. To jim je nedvomno uspelo, saj je mini postal pravi simbol britanske avtomobilske industrije in ikona Britancev vseh starosti. Vozila so ga slavna imena, kot so igralec Steve McQueen, Peter Sellers, Beatla George Harrison in John Lennon, zaigral pa je v številnih filmih, začenši z Italiansko misijo, kjer je delal družbo Michaelu Cainu. Videli ste ga lahko tudi v Lari Croft: Tomb Raider, remaku Bournova identiteta, zagotovo pa poznate tudi znamenitega rumenega minija, s katerim se je v svoji humoristični seriji bolj ali manj uspešno prevažal Mr. Bean.
Zmage na relijih Monte Carla
Poleg tega da je bil mini predvsem ljudski avtomobil, pa ne gre prezreti tudi njegove športne plati, ki sta so jo odsevala modela mini cooper in cooper S. Oba sta uspešno sodelovala tudi na legendarnem reliju Monte Carla in od leta 1964 do 1967 prinesla štiri zmage, čeprav je bil mini leta 1966 skupaj s še šestimi drugimi britanskimi avtomobili diskvalificiran zaradi nepravilne kombinacije sprednjih luči.
Leta 1999 so minija razglasili za drugi najvplivnejši avtomobil v 20. stoletju, takoj za fordom modelom T.
Britanski ponos v nemških rokah
Uradno so ga izdelovali do leta 2000, že leta 1994 pa je mini, ki je spadal pod Skupino Rover, prevzel nemški BMW. Ta je Rover in njegova hčerinska podjetja leta 2000 večinoma razprodal, zadržal pa je mini in vse pravice, povezane s to znamko, vključno s prodajo starih modelov in izdelavo novega modela. 4. oktobra leta 2000 so izdelali zadnjega minija – minija cooper sport v rdeči barvi je prejel v roke British Motor Industry Heritage Trust. Do takrat je iz proizvodnih trakov zapeljalo vsega skupaj 5.387.862 minijev.
Namesto minija - MINI
Ko so dokončno prodali vse izdelane minije, je so znamko dokončno pripojili BMW-ju in se jo od tedaj piše z velikimi črkami, torej MINI. Nov model, ki je luč sveta ugledal leta 2000, se od svojega predhodnika tehnično bistveno razlikuje, saj gre za sodoben avtomobil, a si s starim minijem deli klasično obliko z ikonično držo "buldoga", motor s štirimi cilindri in pogon na sprednja kolesa.
50. obletnico bodo seveda primerno proslavili s številnimi slovesnostmi. Največja izmed njih - International Mini Meet 2009 - bo potekala poleti v Birminghamu, organizatorji pa pričakujejo, da naj bi prišlo kar okrog pol milijona lastnikov in oboževalcev legendarnega avtomobila. Na posebni ladji naj bi pripeljali celo minije iz Japonske.
Jure Rejec
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje