Foto:
Foto:
Jaguar C-XF
Med privlačne novosti spadata izjemno kakovostno ozvočenje in modra razsvetlitev potniške kabine. Foto: Jaguar
Jaguar C-XF
Pri Jaguarju se prenove motorja niso lotili, a to ne pomeni, da se vozniku ne bo pospešil pretok krvi po žilah. Foto: Jaguar

Ponos britanske avtomobilske industrije ni lep le navzven, ampak v sebi skriva vse znanje, ki ga imajo pri podjetju.

Oblikovalski slog je podoben lanski študiji Astona Martina rapide, ki je bila prikazana in je po besedah odgovornih v podjetju najbolj moderen jaguar vseh časov. To ni niti najmanj čudno, če vemo, da je za obliko poskrbel Ian Callum, človek, ki je zaznamoval Astona Martina in njegove največje uspešnice v zadnjih dveh desetletjih - DB7, DB7 vantage, vanquish.

Po modelu XK, za katerega se je Callum dobil številne pohvale, zdaj nadaljuje uspešno zastavljeno pot z modelom C-XF. Z oceno se bodo strinjali tudi tisti, ki jim jaguar ni prvi na seznamu avtomobilov iz sanj.

Svež veter v Jaguarju
Evolucija in revolucija tradicionalne jaguarjeve oblike je velik korak za podjetje, ki ima v zadnjih letih solidne poslovne izide.

Športna limuzina prikazuje britansko znamko v novi izdaji. Vse, kar so zadržali, je maska hladilnika. Izstopajo prepoznavni dvojni žarometi spredaj, štirikolesnik pa je še posebej izzivalen v 21-palčnih pnevmatikah.

Notranjost je občutno modernejša, a še vedno tradicionalna. Potnikom so na voljo štirje sedeži, postavljeni v dve vrsti, razdeljeni z vzdolžnim predorom, na katerega se navezujeta osrednja konzola in sprednja armatura.

V motor se niso poglabljali
Ko beseda nanese na motorizacijo, se Jaguar ni preveč izkazal; inženirji so se opredelili za vgradnjo obstoječega 4,2-litrskega bencinskega osemvaljnika, podkrepljenega s kompresorjem, ki razvije 309 kW (420 KM) in 500 NM navora. Menjalnik je samodejni, šeststopenjski.

Za vžig motorja ni več potreben ključ, dovolj je pritisniti na tipko na konzoli in iz spanca se bo prebudil motor, ki preprosto "zagrmi" ob vžigu, hkrati pa vključi modro osvetlitev v potniški kabini. Pri Jaguarju sporočajo, da je avtomobil sposoben pospešiti do hitrosti 290 km/h.

Kaj je novega?
Od novosti velja omeniti sistem Sense, opremljen s senzorji gibanja, ki omogočajo, da uporabnik z zamahom roke sproži določene funkcije v avtomobilu. Največja novost je zaslon dual view , ki omogoča, da se na zaslonu simultano prikazujeta dve projekciji, ena za voznika, druga za osebo poleg njega. Izdelali so ga pri Alpinu in ima možnost prikaza 262.144 barv.

Zelo zanimivo je, da je za akustiko v avtomobilu poskrbelo podjetje Bowers & Wilkins, ki ga obožujejo predvsem ljubitelji kakovostnega ozvočenja.