Školjka avtomobila je narejena iz visokokakovostnih karbonskih vlaken in kevlarja. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Školjka avtomobila je narejena iz visokokakovostnih karbonskih vlaken in kevlarja. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

In imajo se za kaj naježiti, saj je govor o proizvajalcu drugega najhitrejšega avtomobila na svetu. Leta 1996 je danes 34-letni plemič Christian von Koenigsegg začel uresničevati svoje velike sanje - ustvariti popoln športni avtomobil. S testiranji v Volvovih vetrovnikih in z motorjem V8, ki ga je posodil Ford, je na cesto postavil dvosedega dirkača z oznako CC8S. Mednarodni avtomobilski krogi so prvič zastrigli z ušesi.

V letih, ki so minila, se je spremenilo veliko, Koenigseggov tim je vse dosedanje izkušnje v zvezi z gradnjo podvozja, aerodinamične karesorije in še kaj s pridom uporabil, tovarna je začela izdelovati tudi svoje motorje.

Deset let pozneje je bil predstavljen CCX (CC kot Competition Coupe, X v spomin na deseto obletnico prvega avtomobila), najhitrejši osemvaljnik na svetu (403 km/h!) in drugi najhitrejši avtomobil na svetu sploh. Za pičle štiri kilometre na uro namreč po hitrosti gleda v hrbet zgolj 16-valjnemu in še enkrat dražjemu monstrumu, ki sliši na ime bugatti veyron. Ne ferrariji, ne porscheji, ne lamborghiniji, nič ni hitrejše.

Tokrat je občinstvo vstalo in začelo ploskati. Kako dober avtomobil je sestavil nadobudni plemič, je namreč doslej pokazalo že več testiranj, med drugim so CCX-a na dolgo in široko hvalili tudi v oddaji Top Gear.

Koenigsegg se je, kolikor je to ob brutalni energiji, ki jo je avtomobil sposoben dati od sebe, sploh mogoče, predstavil tudi kot ekološko prijazen izdelovalec. V Ženevi je predstavil model CCXR, ki "pije" etanol. Zaradi goriva zverina še bolj rjove, saj mu alkohol "pritisk" poveča na 769 kW (1.018 KM).

A. L.

Že v standardni različici se za sprednjmi platišči (spredaj 19-palčna, gume 255/35, zadaj 20-palčna, gume 335/30) skrivajo ogromni zavorni diski. S 100 km/h se avtomobil ustavi po 27,7 metra, s 160 km/h po vsega 44,8 metra. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Streha je uvlačljiva, tako da voznik in sopotnik(-ca) lahko uživata z vetričem okoli ušes. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Da je avtomobil tako hiter, precej prispeva tudi njegova majhna teža, le 1.180 kg. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Edinstveno dviganje vrat in pokrovov. Foto: Koenigsegg CCX
Ste na armaturi pričakovali kaj več? Ne pozabite, kdor si želi baročne notranjosti, bo zavil na jug, in ne na sever. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
V8, 4.700 kubičnih centimetrov, ujetih v aluminij, 601 kW (806 KM), 920 Nm, pospešek 0-100 km/h 3,1 sekunde, končna hitrost 403 km/h. Poraba? 17 l/100km Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Grb plemiške družine Koenigsegg je postal tudi zaščitni znak zelo hitrih avtomobilov. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
In še mož, ki stoji za vsem tem. 34-letni Christian Koenigsegg. Foto: RTV SLO/Andrej Leban