Če ste mislili, da se je ime superb prvič pojavilo leta 2001, se motite. Škoda je že v 30. in 40. letih prejšnjega stoletja izdelovala vozila s tem imenom. Foto: Škoda
Če ste mislili, da se je ime superb prvič pojavilo leta 2001, se motite. Škoda je že v 30. in 40. letih prejšnjega stoletja izdelovala vozila s tem imenom. Foto: Škoda
Škoda superb
Škoda superb je izredno prostoren avtomobil - še posebej za potnike na zadnjih sedežih. Foto: Škoda
Motorji superba se ponašajo z najnovejšo koncernsko tehnologijo. Foto: Škoda

Spomnimo se, Škoda je že v 30. in 40. letih 20. stoletja izdelovala razkošne limuzine z imenom superb – prav te so pripomogle k temu, da je češko podjetje pridobilo ugled.

Prva generacija "novodobnega" superba je tako (tudi z dobro popotnico iz zgodovine) začela svoj pohod leta 2001. Superb je zapeljal med vozila srednjega razreda (renault laguna, ford mondeo, hyundai sonata in druge), mnogi pa so ga primerjali tudi s tekmeci iz višjega srednjega razreda. Kakor koli, v skoraj sedmih letih se je za superba odločilo skoraj 130.000 kupcev.

Patentiran koncept Twindoor
Novi superb je oblikovno moderniziran in izpopolnjen, vendar ga po videzu takoj uvrstimo med člane Škodine družine. Avtomobil ni bistveno daljši od predhodnika (zdaj je dolg 484 cm), vendar je izjemno prostoren, še posebej razkošno se počutijo potniki na zadnjih sedežih. Osnovna oprema superba je vse prej kot skromna, posebej pa je nujno omeniti na novo patentiran prilagodljiv koncept Twindoor. Sistem omogoča dva načina odpiranja prtljažnika – za manjše kose prtljage zadostuje, da odpremo le spodnji del dvodelnega pokrova. S pritiskom na stikalo na spodnjem robu pokrova prtljažnika pa aktiviramo elektromehanski zaklep in dvignemo celotni pokrov prtljažnika skupaj z zadnjim steklom - tako lahko natovorimo večje kose prtljage (mimogrede: prostornina prtljažnika znaša 565 litrov, če podremo zadnje naslonjalo, pa jo lahko povečamo na 1670 litrov).


Za razvajanje...
Za še več varnosti in udobja (ali kar razvajanja) pa je moč dobiti: AFS – sistem pametnih prilagodljivih žarometov (premierno v sklopu koncerna VW) in do devet zračnih blazin, parkirni sistem s krmilno avtomatiko ...

V motorjih najnovejša koncernska tehnologija
Osnovni dizelski agregat, ki poganja superba, je 1,9-litrski 77-kilowatni TDI. Zmogljivejša pa sta 2-litrska dizla – ali s 103 ali s 125 kW moči. Z najnovejšo koncernsko tehnologijo (z direktnim vbrizgavanjem goriva) se ponašajo tudi bencinski motorji: 1,4-litrski 4-valjni TSI zmore 92 kW, 1,8 TSI ponuja 118 kW (prav ta se mnogim zdi najprimernejši – je tudi edini, ki je na voljo v kombinaciji s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DSG), prav kmalu pa bo v superbu tudi 3,6 litrski 6-valjnik s 191 kW moči, ki pa bo na voljo izključno s 6-stopenjskim avtomatskim DSG-menjalnikom, za prenos moči na podlago pa bo skrbel stalni štirikolesni pogon. Osnovni menjalnik v ponudbi je sicer 6-stopenjski ročni.

Cena: od slabih 20 tisočakov naprej
Najcenejši superb je tisti z 1,4-litrskim bencinskim agregatom in opremo Comfort, stane pa 19.990 evrov, 1,9 TDI pa stane 21.350 evrov. Zanimiv pa se nam zdi pogled na zadnjo in najvišjo številko na ceniku: 3,6 FSI Elegance 4 x 4 DSG stane 33.550 evrov ...
Letos naj bi pri nas dobilo registrske tablice približno 60 Škodinih novih modelov superb, prihodnje leto pa več – superba želijo "zriniti" med deseterico v razredu ...