Premaz, ki je v osnovi bel, deluje tako, da se ob padanju temperature proti ničli začne spreminjati v roza barvo in obratno – ko temperatura spet naraste, se roza barva spreminja v belo. Foto:
Premaz, ki je v osnovi bel, deluje tako, da se ob padanju temperature proti ničli začne spreminjati v roza barvo in obratno – ko temperatura spet naraste, se roza barva spreminja v belo. Foto:

Ta opozorilni sistem želijo na podlagi spreminjajoče se barve uporabiti na cestnih površinah, ki bi opozoril voznike na spolzko oziroma poledenelo vozišče.

Čeprav je projekt, nad katerim "bdi" podjetje Eurovia, trenutno še vedno v fazi razvoja, pa so preteklo zimo že opravili številna testiranja – nekaj različnih tipov cest po Franciji so premazali z vzorci v velikosti enega kvadratnega metra. Premaz je v svoji osnovi bele barve, deluje pa tako, da se ob padanju temperature proti ničli začne spreminjati v roza barvo in obratno – ko temperatura spet naraste, se roza barva spreminja v belo, nad dvema stopinjama Celzija pa je premaz popolnoma bel. Glavna sestavina te barve je polimer, ki vsebuje poseben termopigment na osnovi kroma, ki ga najdemo v termometrih, na pakirani zamrznjeni hrani in temperaturnih nalepkah na steklenicah.

Premaz za asfalt, beton ...
To je prvi takšen poskus reševanja težavnosti spolzkih vozišč, njegove glavne prednosti pa so, da lahko premaz uporabimo na vseh asfaltnih, betonskih in podobnih površinah, ki so podvržene nizkim temperaturam – poleg cest lahko z njim premažemo tudi pločnike, zaradi česar bi se ob večji previdnosti število zvinov, izpahov in zlomov okončin zagotovo zmanjšalo.

Seveda obstajajo še nekatere pomanjkljivosti, ki jih bodo morali strokovnjaki odpraviti, npr. videnje premaza ponoči, pravilna debelina zaradi različno grobe oziroma gladke površine in odpornost na ultravijolično svetlobo (še posebno poleti), ki lahko "oslabi" pigment.