X-traila smo leta preizkušali v mnogo voznih pogojih, tokrat pa smo ga nekaj kilometrov vozili po precej zahtevnem terenu pod južnim pobočjem Raduhe. Kot osveščeni ljubitelji narave smo avto pustili pri zadnjih kmetijah in se na vrh vzpeli na smučeh, čeprav nas je imelo, da bi se z nissanom zapodili za brezvestnimi motornimi sankači, ki kvarijo tišino tam gori.
X-trail je tako po našem mnenju osnovno torišče nissanovega terenskega programa, v katerem najdemo vse mogoče kombinacije - od pathfinerja in navare do murana in qashqaia.
Revolucionarni lak
Murano je povsem druga zgodba. Predvsem zato, ker je vozilo novo in ker zato prinaša nekaj novosti, ki bi jih mirno lahko imenovali "revolucionarne". Tak je na primer lak, ki je nanesen na pločevino in se lahko ob le majhni temperaturni obdelavi do določene mere "popravi" kar sam. Manjše praske naj bi zaradi vsebnosti kompozitnih smol izginile same od sebe, nam pa seveda ni prišlo na pamet, da bi to novotarijo tudi preizkusili.
Vrhunska oprema in materiali
Murano je od prejšnjega modela občutno napredoval. Če se izrazimo pesniško, se je pred leti murano predvsem evropski konkurenci le prijazno smehljal izza vogalov, danes pa se jim provokativno postavlja ob bok. Odlični, prestižni materiali, mogočna zunanja podoba ter vrhunska oprema ob suvereni 3,5-litrski šestvaljni motorizaciji, so elementi, s katerimi je vozilo lahko na vseh trgih tega sveta dovolj samozavestno. Čeprav SUV-jevska histerija pojenja, se murano izkaže tudi kot uporaben avto, ki samodejno uporabi štirikolesni pogon le v zaostrenih pogojih vožnje. Presenetljivo suvereno deluje tudi brezstopenjski CVT-menjalnik. Dober, kakovosten avto, ki pa si svojo ciljno publiko izbira kar sam. Prek 50.000 evrov so za moderen SUV pripravljeni plačati točno določeni kupci. Konkurenca je lahko še precej dražja.
Prostora za sedem potnikov
Ko smo pomislili, da nas qashqai ne more več z ničemer presenetiti, je prišel takšen, ki nosi oznako +2. Oznaka se nanaša na sedeža, zložena v dno prtlažnjega prostora, ki sta že takoj na začetku komponenta, nad katero se najmanj navdušujemo. O tlačenju sedmih sedežev v 4,5-metrsko vozilo smo že večkrat povedali svoje in tudi pri qashqaiju ne nameravamo spremeniti svojega mnenja. Za prevoz vesele družbe dva kilometra daleč da, za vse drugo pa ne.
Štirikolesni pogon se dobro obnese
A +2 qashqaiu dobro dene kot avtomobilu "per se". Mnogo bolj skladen je z na novo oblikovanimi karoserijskimi elementi. Če se je zdel oziroma se zdi normalen qashqai le nekoliko privzdignjen osebni avto, je +2 že na pogled mnogo bolj resno vozilo. Kot X-traila smo to vozilo resno preizkusili med zadnjim pomladanskim sneženjem v Alpah in s priklopljivim štirikolesnim pogonom je vozilo ves čas suvereno ter kot tako tudi vozniku z omejenim znanjem vožnje v oteženih pogojih ves čas nudi potreben občutek varnosti. Kombinacija z dvolitrskim turbo dieslom, ki premore spodobnih 110 kilovatov, se nam zdi posrečena, ker je agregat med avtocestnimi vožnjami tudi primerno varčen, prav vsi preizkušeni in danes na kratko opisani nissani pa navdušujejo z dodano opremo in predvsem s še vedno nadstandardno izdelavo.
J. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje