Novi C3 je zgrajen na t. i. “smart car” platformi, ki je novost v skupini Stellantis. Ta je v osnovi zasnovana za električne avtomobile. In tako bo zanimiv za slovenski trg tudi električni C3, ki bo s svojo ceno poskušal konkurirati tudi poceni kitajskim električnim avtomobilom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi C3 je zgrajen na t. i. “smart car” platformi, ki je novost v skupini Stellantis. Ta je v osnovi zasnovana za električne avtomobile. In tako bo zanimiv za slovenski trg tudi električni C3, ki bo s svojo ceno poskušal konkurirati tudi poceni kitajskim električnim avtomobilom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vse kaže na to, da bo C3 v svoji četrti generaciji ostal najbolj pomemben model Citroena. C3 po mojem mnenju prinaša dovolj tistih elementov, ki jih ljubitelji Citroenov po navadi želijo in jih znajo ceniti. Pa čeprav ta avto morda ni tako tehnično kompleksen in raznovrsten v svoji ponudbi kot citroeni višjega ranga.

Prvi takšen element je njegov dizajn. Pri bolje opremljeni različici ima precej privlačno dvobarvno zunanjost, obenem pa še nekaj manjših barvnih in oblikovnih poudarkov, s katerimi znajo Francozi odlično “začiniti” videz avtomobila. Tisti element, ki nakazuje na racionalizacijo, pa so strešne sani. Te v našem primeru niso pobarvane. S takšnimi elementi pa so pri Citroenu “kovanec na kovanec” uspeli zmanjšati končno ceno vozila.

Mali citroën C3 je poseben iz več razlogov. Predvsem pa gre za največjo prodajno uspešnico francoske znamke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mali citroën C3 je poseben iz več razlogov. Predvsem pa gre za največjo prodajno uspešnico francoske znamke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Enostaven, a uporaben

Zelo racionalno odmerjena je tudi “poraba sredstev” v notranjosti vozila. Veliko je trde plastike, a kot smo tega od njih navajeni, so jo francoski oblikovalci ponovno zelo lepo obdelali in dodali nekaj ličnih detajlov, da ne pridemo do neželenega, cenenega občutka. Dober primer so elementi iz tekstila in manjše “zaplate” usnja, ki so nameščene tam, kjer jih lahko občutimo.

Pri preizkušeni različici smo imeli spredaj in zadaj dvobarvne sedeže, ampak ta dvobarvnost ni najboljše, kar moram omeniti, ko govorim o sedežih. Med testom sem se podal tudi na daljšo, skupaj slabih 500 kilometrov dolgo enodnevno vožnjo po avtocestah. Čeprav ta sedež ni nastavljiv v ledvenem delu, tokrat nisem imel popolnoma nobenih težav z bolečim hrbtom oziroma križem. K temu botruje dobro zasnovana oblika sedeža, obenem pa tudi debelejši sloj pene, ki so ga pri Citroenu namestili na sedalni del.

C3 ima majhen in prirezan volanski obroč, ki je na ta način deloma celo športen. Na njem imamo nekaj najbolj pomembnih fizičnih gumbov, merilniki nad njim pa so zelo preprosti. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
C3 ima majhen in prirezan volanski obroč, ki je na ta način deloma celo športen. Na njem imamo nekaj najbolj pomembnih fizičnih gumbov, merilniki nad njim pa so zelo preprosti. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Drugačen pogled na merilnike

Sicer pa je položaj sedenja nekoliko višji kot pri prejšnji generaciji modela C3. Odslej nekako po vzoru Peugeotevega i-cockpita merilnike gledamo nad volanskim obročem in moram reči, da sam s tem nimam prav nobenih težav.

Všeč mi je tudi enostavnost uporabe osrednjega zaslona, ki je precej dobro odziven. Ta zaslon je sicer namenjen samo multimediji in navigaciji, sam pa sem ga kar takoj brezžično povezal s svojim telefonom in tako uporabljal sistem z Googlovimi zemljevidi.

Dobro je, da lahko med to brezžično povezavo tudi brezžično polnimo mobilni telefon. Nad polnilnim mestom imamo tudi nekaj fizičnih gumbov, s katerimi zelo preprosto upravljamo klimatsko napravo in nam ni treba pritiskati po zaslonu. “Fizično”, s povsem klasičnim ključem, pa zaženemo tudi bencinski motor tega avtomobila.

Dober primer kompromisa je nabor asistenčnih sistemov, ki je omejen na tiste zakonsko predpisane, ne ponuja pa naprednejših, na primer tempomata z uravnavanjem razdalje in sistema za držanje sredine voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dober primer kompromisa je nabor asistenčnih sistemov, ki je omejen na tiste zakonsko predpisane, ne ponuja pa naprednejših, na primer tempomata z uravnavanjem razdalje in sistema za držanje sredine voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Trivaljni bencinski motor in šeststopenjski ročni menjalnik

C3 poganja dobro poznan koncernski 1,2 litrski turbo trivaljni motor. Ta svojih 74 kilovatov moči prenaša na prednji kolesni par, izključno prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Ker ima vozilo le dobrih 1200 kilogramov, je motor povsem dovolj zmogljiv, po zaslugi dolge šeste prestave, pa je zelo malo ropota tudi pri večjih, avtocestnih hitrostih.

Ročni menjalnik je za vožnjo povsem spodoben in uporabniku prijazen, bi si pa sam želel, da bo Citroen morda s posodobitvijo na zaslon pred voznikom dodal še merilnik motornih vrtljajev. Menim, da je ta tudi v letu 2024 še vedno nujen.

Prtljažnik ima prostornino 310 litrov. Opravka imamo s kar visokim nakladalnim robom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Prtljažnik ima prostornino 310 litrov. Opravka imamo s kar visokim nakladalnim robom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vzmetenje za udobno potovanje

Pri vožnji nimamo na voljo voznih načinov, tistih eco, sport in tako naprej. Imamo na voljo le en vozni način, v katerem lahko rečem, da se C3 pelje lahkotno in mehko. Točno tako, kot se za pravega citroena spodobi.

Pri tem ima največ besede vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki po mojem mnenju predstavlja tehnološko najbolj napredno komponento tega avtomobila. Značilnosti vzmetenja in pogona narekujeta, da je C3 še posebej prijeten za vožnjo v mestnih središčih in na luknjastih regionalnih cestah. Kako in zakaj se takšno vzmetenje odlično obnese na tipičnih slovenskih, torej precej luknjastih cestah, smo vam v naši oddaji že podrobno predstavili.

Citroen pri mehkobi vožnje ni pripravljen na veliko kompromisov, nekaj pa jih bomo vseeno primorani skleniti na ostalih področjih.

Novi citroën C3 nas je presenetil z nizko porabo, kot tudi zanimivo oblikovano prostorno notranjostjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi citroën C3 nas je presenetil z nizko porabo, kot tudi zanimivo oblikovano prostorno notranjostjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Za koga je primeren avtomobil?

C3 je torej avtomobil za tiste voznike, ki jim odgovarja tehnično preprost avto. V notranjosti se bomo sicer dobro počutili tudi na zadnji klopi, kjer je glede na zunanje dimenzije vozila prostornost zelo spodobna.

Vabimo vas, da novic C3 bolj podrobno spoznate v video testu iz oddaje Avtomobilnost. Še več zanimivosti o električnem C3, tudi o tem, kako so pri Citroenu zanj pocenili proizvodnjo in optimizirali število delov, vam nudimo v našem videu spodaj.