Vse kaže na to, da bo C3 v svoji četrti generaciji ostal najbolj pomemben model Citroena. C3 po mojem mnenju prinaša dovolj tistih elementov, ki jih ljubitelji Citroenov po navadi želijo in jih znajo ceniti. Pa čeprav ta avto morda ni tako tehnično kompleksen in raznovrsten v svoji ponudbi kot citroeni višjega ranga.
Prvi takšen element je njegov dizajn. Pri bolje opremljeni različici ima precej privlačno dvobarvno zunanjost, obenem pa še nekaj manjših barvnih in oblikovnih poudarkov, s katerimi znajo Francozi odlično “začiniti” videz avtomobila. Tisti element, ki nakazuje na racionalizacijo, pa so strešne sani. Te v našem primeru niso pobarvane. S takšnimi elementi pa so pri Citroenu “kovanec na kovanec” uspeli zmanjšati končno ceno vozila.
Enostaven, a uporaben
Zelo racionalno odmerjena je tudi “poraba sredstev” v notranjosti vozila. Veliko je trde plastike, a kot smo tega od njih navajeni, so jo francoski oblikovalci ponovno zelo lepo obdelali in dodali nekaj ličnih detajlov, da ne pridemo do neželenega, cenenega občutka. Dober primer so elementi iz tekstila in manjše “zaplate” usnja, ki so nameščene tam, kjer jih lahko občutimo.
Pri preizkušeni različici smo imeli spredaj in zadaj dvobarvne sedeže, ampak ta dvobarvnost ni najboljše, kar moram omeniti, ko govorim o sedežih. Med testom sem se podal tudi na daljšo, skupaj slabih 500 kilometrov dolgo enodnevno vožnjo po avtocestah. Čeprav ta sedež ni nastavljiv v ledvenem delu, tokrat nisem imel popolnoma nobenih težav z bolečim hrbtom oziroma križem. K temu botruje dobro zasnovana oblika sedeža, obenem pa tudi debelejši sloj pene, ki so ga pri Citroenu namestili na sedalni del.
Drugačen pogled na merilnike
Sicer pa je položaj sedenja nekoliko višji kot pri prejšnji generaciji modela C3. Odslej nekako po vzoru Peugeotevega i-cockpita merilnike gledamo nad volanskim obročem in moram reči, da sam s tem nimam prav nobenih težav.
Všeč mi je tudi enostavnost uporabe osrednjega zaslona, ki je precej dobro odziven. Ta zaslon je sicer namenjen samo multimediji in navigaciji, sam pa sem ga kar takoj brezžično povezal s svojim telefonom in tako uporabljal sistem z Googlovimi zemljevidi.
Dobro je, da lahko med to brezžično povezavo tudi brezžično polnimo mobilni telefon. Nad polnilnim mestom imamo tudi nekaj fizičnih gumbov, s katerimi zelo preprosto upravljamo klimatsko napravo in nam ni treba pritiskati po zaslonu. “Fizično”, s povsem klasičnim ključem, pa zaženemo tudi bencinski motor tega avtomobila.
Trivaljni bencinski motor in šeststopenjski ročni menjalnik
C3 poganja dobro poznan koncernski 1,2 litrski turbo trivaljni motor. Ta svojih 74 kilovatov moči prenaša na prednji kolesni par, izključno prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Ker ima vozilo le dobrih 1200 kilogramov, je motor povsem dovolj zmogljiv, po zaslugi dolge šeste prestave, pa je zelo malo ropota tudi pri večjih, avtocestnih hitrostih.
Ročni menjalnik je za vožnjo povsem spodoben in uporabniku prijazen, bi si pa sam želel, da bo Citroen morda s posodobitvijo na zaslon pred voznikom dodal še merilnik motornih vrtljajev. Menim, da je ta tudi v letu 2024 še vedno nujen.
Vzmetenje za udobno potovanje
Pri vožnji nimamo na voljo voznih načinov, tistih eco, sport in tako naprej. Imamo na voljo le en vozni način, v katerem lahko rečem, da se C3 pelje lahkotno in mehko. Točno tako, kot se za pravega citroena spodobi.
Pri tem ima največ besede vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki po mojem mnenju predstavlja tehnološko najbolj napredno komponento tega avtomobila. Značilnosti vzmetenja in pogona narekujeta, da je C3 še posebej prijeten za vožnjo v mestnih središčih in na luknjastih regionalnih cestah. Kako in zakaj se takšno vzmetenje odlično obnese na tipičnih slovenskih, torej precej luknjastih cestah, smo vam v naši oddaji že podrobno predstavili.
Citroen pri mehkobi vožnje ni pripravljen na veliko kompromisov, nekaj pa jih bomo vseeno primorani skleniti na ostalih področjih.
Za koga je primeren avtomobil?
C3 je torej avtomobil za tiste voznike, ki jim odgovarja tehnično preprost avto. V notranjosti se bomo sicer dobro počutili tudi na zadnji klopi, kjer je glede na zunanje dimenzije vozila prostornost zelo spodobna.
Vabimo vas, da novic C3 bolj podrobno spoznate v video testu iz oddaje Avtomobilnost. Še več zanimivosti o električnem C3, tudi o tem, kako so pri Citroenu zanj pocenili proizvodnjo in optimizirali število delov, vam nudimo v našem videu spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje