Na Finskem posadke dirkalnikov precej metrov proge preletijo po zraku. Foto: Ford
Na Finskem posadke dirkalnikov precej metrov proge preletijo po zraku. Foto: Ford
Ford Rally
Jari-Matti Latvala je v Izoli volan dirkalnika zamenjal za krmilo jet skija. Foto: Ford/Uroš Modlic

Simpatični in komunikativni Finec, ki tekmuje s fordom focus RS WRC, je nekaj časa preživel tudi v Izoli, kjer je volan relidirkalnika zamenjal s krmilom tekmovalnega vodnega skuterja. Čeprav je z užitkom poskusil slediti vragolijam večkratnega državnega prvaka Roka Florjančiča v kategoriji freestyle, pa relidirkalnika še ni pripravljen stalno zamenjati z jet skijem.

Razlogov za to ima seveda dovolj, saj vozi enega izmed trenutno najboljših avtomobilov v prvenstvu WRC, ki ga poganja 2,0-litrski štirivaljnik z največjo močjo 300 KM (224 kW) in navorom 550 Nm, moč pa se prenaša na vsa štiri kolesa.

Sodelovanje v reliju dviga ugled znamke
Pogonski agregat v Fordovem dirkalniku WRC je seveda namensko predelan v okviru tekmovalnih pravil, podobno pa velja tudi za samo konstrukcijo vozila, ki temelji na serijskem modelu focus. Ne glede na to, da so se nekateri izdelovalci že umaknili iz tekmovanja, pa pri Fordu menijo, da vloženi denar ni izgubljen, saj tekmovalni uspehi veliko prispevajo k ugledu znamke.

Veliko ugleda pa na domačem finskem terenu uživa tudi Jari-Matti Latvala, ki je kljub mladosti – šteje namreč 25 let – že prekaljeni voznik relija. Ekipi BP Ford Abu Dhabi se je pridružil leta 2008, za volanom forda je sedel že tudi nekaj let prej in že na svojem drugem reliju v novi ekipi dosegel prvo WRC-zmago na reliju na Švedskem. Čeprav ne niza zmag ravno po tekočem traku, pa ga mnogi že uvrščajo med voznike, ki jih zgodovina WRC-ja ne bo pozabila omenjati.

Atraktivni reli s številnimi »poleti« vozil
Prav gotovo pa si bodo v ekipi zapomnili tudi tokratni reli na Finskem, saj je moštveni kolega Latvale, Mikko Hirvonen, drugi dan relija poskrbel za spektakularno nesrečo, v kateri je tako rekoč uničil svoj dirkalnik - na srečo brez posledic za dvočlansko posadko.

Toda kot pravijo v ekipi, je tudi ta nesreča na neki način značilna za reli tisočerih jezer, kjer zaradi visokih hitrostih po dobro utrjenih makadamskih cestah in čez prelomnice ne manjka atraktivnih visokih ter dolgih skokov.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Ford