Peugeot 3008 je že znana pojava na cestah, spomladi prihaja z novo, skrito vsebino. Foto: Peugeot
Peugeot 3008 je že znana pojava na cestah, spomladi prihaja z novo, skrito vsebino. Foto: Peugeot

Posebnost Peugeotovega hibrida, izdelanega na osnovi modela 3008, ki je s klasičnimi motorji na prodaj že od začetka lanskega leta, je kombinacija različnih pogonov koles. HYbrid4 bosta poganjala 2,0-litrski dizelski motor HDi FAP z največjo močjo 120 kilovatov (163 KM) in električni motor z močjo 27 kilovatov (37 KM). Prvi je zadolžen za pogon sprednjega para koles in polnjenje baterij, drugi pa za pogon zadnjega para koles. Voznik lahko izbiro prenosa moči na kolesa prepusti avtomatiki ali pa izbere stalni štirikolesni pogon, vožnjo brez izpustov le z električnim motorjem ali športni način vožnje s kombinacijo moči in navora obeh ločenih pogonskih agregatov.

Po podatkih proizvajalca naj bi ob optimalni samodejni izbiri pogona poraba segla le do 3,8 litra dizelskega goriva na sto kilometrov, v ozračje pa naj bi se na kilometer izpuhalo le 99 gramov ogljikovega dioksida.

Peugeot 3008 HYbrid4 je po mnenju konstruktorjev tako rekoč idealna kombinacija vozila za različne potrebe in okolja. Poleg tega da mu hibridni pogon zagotavlja nižjo porabo goriva in s tem manj obremenjuje okolje, je električni pogon kot nalašč za nemoteče tihe vožnje po urbanem okolju, kombinacija motorjev zagotavlja obilo moči za doseganje potovalnih hitrosti kljub velikosti vozila, štirikolesni pogon pa zagotavlja boljšo mobilnost tudi v slabših vremenskih razmerah in zunaj utrjenih asfaltiranih cest.

Peugeotov dizelski hibridni crossover bo predvidoma na prodaj od pomladi 2011 dalje, cene zanj pa za zdaj uradno še niso znane.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Peugeot