Focus z 1,6-litrskim motorjem in menjalnikom powershift ter focus flexifuel bosta na voljo od konca poletja 2011. Foto: Ford
Focus z 1,6-litrskim motorjem in menjalnikom powershift ter focus flexifuel bosta na voljo od konca poletja 2011. Foto: Ford

V focusu z vgrajenim 1,6-litrskim bencinskim motorjem duratec Ti-VCT z največjo močjo 94 kilovatov (126 KM), si lahko kupci izberejo šeststopenjski samodejni menjalnik z dvojno suho sklopko, ki v primerjavi s štiristopenjskim predhodnikom zagotavlja boljšo odzivnost in uglašenost delovanja, za 19 odstotkov pa so uspeli zmanjšati tudi količino izpustov ogljikovega dioksida. Tako motor zdaj izpuha le 149 gramov na kilometer, povprečna poraba goriva pa se je po podatkih izdelovalca zmanjšala na 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov.

Dvojna suha sklopka
Novi menjalnik v focusu ima enako zasnovo dvojne sklopke kot menjalniki iz družine powershift, ki so že na voljo v evropskih Fordovih vozilih z močnejšimi dizelskimi motorji in bencinskimi motorji ecoboost. Ker njihova zasnova temelji na tehnologiji ročnih menjalnikov, so v primerjavi s klasičnimi samodejnimi menjalniki preprostejši in lažji. Ključna razlika med novim menjalnikom in že znanimi pa je v tem, da morajo tisti za kombinacijo z zmogljivejšimi motorji in večjim navorom imeti mokro sklopko.

Tehnologija suhe sklopke zmanjša težo menjalnika in poveča njegovo učinkovitost, manjšo porabo goriva in zmanjšanje izpustov CO2 pa zagotavljata tudi preprostejši sistem hlajenja ter elektromehansko krmiljenje sklopk in prestavljanja, ki porabi manj energije.

Gorivo E85 z bioetanolom
Focus flexifuel z 1,6-litrskim motorjem z največjo močjo 90 kilovatov (120 KM) pa zagotavlja možnost uporabe do okolja prijaznejšega goriva E85, ki vsebuje iz biomase pridobljeni bioetanol. Vozniki lahko v rezervoar brez pomislekov natočijo le E85 ali neosvinčeni bencin, dovoljeno pa je tudi mešanje obeh. To pomeni, da v praksi niso omejeni le na uporabo enega, ampak točijo pač tistega, ki je na voljo. Krmilni modul motorja samodejno zaznava vrsto goriva oziroma mešanico in delovanje motorja prilagodi, voznik pa vsaj po zagotovilih izdelovalca ne čuti razlike v delovanju motorja.

Obe različici focusa bosta na evropske trge postopoma pripeljali konec poletja. Powershift bo na voljo na vseh trgih, flexifuel pa le na tistih, kjer je v prodaji tudi gorivo E85. Največji evropski trg za različico flexifuel je na Švedskem, sledijo pa še Finska, Francija, Nemčija, Irska, Nizozemska, Poljska in Španija.