Ford kuga je bil premierno predstavljen na letošnjem avtosalonu v Ženevi. Foto: Ford
Ford kuga je bil premierno predstavljen na letošnjem avtosalonu v Ženevi. Foto: Ford
Ford kuga
Forda kugo za zdaj poganja 2,0-litrski dizelski motor. Foto: Ford
Ford kuga
Notranjost kuge je sodobno opremljena. Foto: Ford

Našim ušesom zgoraj omenjeno v nobenem primeru ne zveni milo, je pa avto že ob rojstvu imenu navkljub na neki način znamenit. Njegovo slovensko rojstvo je namreč potekalo na novem AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.

Tako ob najširši tudi strokovna javnost dobiva orodje za še bolj nepristransko ocenjevanje izdelkov avtomobilske industrije in ob tem tudi možnost za nepristransko poročanje.

Poglejmo recimo kugo. Tam nameščeni strokovnjaki so avtomobilu pripravili tri različne podlage, ki so potiskala vozilo in "bog ve", da tudi voznike, v skoraj skrajna stanja.

Kuga na poligonu opravil z odliko
Ker kuga je SUV in le ta vozila se že v imenu hvalijo s svojo večuporabnostjo. "No, pa dajte," smo rekli SUV-jem in kuga je drsel na mokri podlagi, se podil med hitrimi zavoji in sopihal po poligonu terenske vožnje. Resnično odlična izkušnja in težavna preizkušnja, ki pa jo je kuga opravil z odliko. Že ob rojstvu se je namreč šušljalo, da se je Ford s svojim prvim SUV-jem zadeve lotil temeljito.

Zanosna zunanjost, pregovorna fordova vozna dinamika in izboljšana izdelava ter predvsem zanesljivost kot odraz zadnjih naporov tovarne se zrcalijo v izdelku, ki ga lahko brez dvoma uvrščamo tik pod ali celo na vrh razreda.

Še nekaj o tehniki ...
Tehnika v nobenem segmentu ni kakšna eksotika z roba mogočega. Še najbližje je sklopka Haldex tretje generacije, ki skrbi za prenos moči k zadnjemu kolesnemu paru. Kdaj in kako ukazuje elektronika? Glede na teste počne to izjemno suvereno. Je pa v skladu z v naši redakciji nikoli docela razumljeno modo kugo mogoče dobiti tudi zgolj s sprednjim pogonom.

Agregat je za zdaj še 2,0-litrski diesel, ki mu na terenu, vozilo nima možnosti reduciranega prenosa, kaj malega zmanjkuje, vendar kmalu prihaja na pomoč celotna konjenica agregatov in menjalnikov.

Kuga je zanimivo vozilo, in ker je tudi cenovno povsem razumna odločitev, ga bomo na njegovih poteh, kakršne koli že bodo, z zanimanjem spremljali.