Zunanji oblikovalci so pri BMW X1 iskali vzporednice z večjimi modeli BMW serije X. Foto: BMW
Zunanji oblikovalci so pri BMW X1 iskali vzporednice z večjimi modeli BMW serije X. Foto: BMW

BMW bo septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil drugo generacijo modela X1. Pozneje bo predstavljen še model X2.
BMW je prvo generacijo križanca X1 predstavil leta 2009, do zdaj so prodali 730.000 modelov. Druga generacija bo narejena na novi BMW UKL platformi za vozila s pogonom na prednji kolesi, na kateri bodo izdelovali tudi novo generacijo BMW serije 1. V ponudbi bo tudi vsekolesno gnana različica z xDrive tehnologijo.
Novi X1 je za 36 milimetrov krajši od aktualnega modela in v dolžino meri 4,4 metra, širši je za 21 milimetrov (1,82 metra) in višji za 53 milimetrov (1,6 metra). Medosna razdalja meri 2,67 metra.

Bavarci pravijo, da je prostora v kabini več, kot ga je bilo. Za kolena na zadnji klopi konkretno za 35 milimetrov več. Zadnja sedežna klop je osnovno opremljena s tridelnim deljivim/zložljivim naslonom in je v sklopu dodatne opreme na voljo s funkcijo 13 centimetrov pomika v smeri naprej/nazaj. Zložljiv naslon sovoznikovega sedeža je prav tako na seznamu dodatne opreme.
Več prostora je tudi za prtljago. Prtljažnik je zrasel za 85 litrov, na skupno 505 litrov, če se zadnji sedeži zložijo, je prostora za 1.550 litrov.
Head-up zaslon in aktivni asistent
Pri BMW-ju navajajo, da je novinec lažji. Konkretno, različica BMW X1 sDrive18d s prednjim pogonom je za 50 kilogramov lažja od zdajšnje s pogonom na zadnji kolesi. Tudi vsekolesno gnana različica X1 xDrive20d je 35 kilogramov lažja, kot je bila.
V prenovljeni notranjosti je trikraki volan, multifunkcijski sistem s 6,5-palčnim zaslonom na dotik, radarski tempomat. Novost je head-up zaslon, ki tako kot pri večjih modelih X projicira informacije, povezane z vožnjo, neposredno na vetrobransko steklo. X1 je mogoče opremiti s sklopom driving assistant plus, ki vključuje aktivnega asistenta za uravnavanje hitrosti s funkcijo stop & go, sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, traffic jam assistant, opozorilnik pred naletom (vključno s prepoznavanjem pešcev) s funkcijo zaviranja v mestih. Del dodatne opreme je sistem za pomoč pri parkiranju s funkcijo samodejnega bočnega in prečnega parkiranja, navigacijski sistem s posodabljanjem cestnih kart prek povezave prenosnega telefona.

Druga generacija X1 je opremljena s povsem novo serijo motorjev in menjalnikov, pa tudi najnovejšo različico štirikolesnega pogona xDrive. Ob vstopu na trg bosta na voljo bencinska dvolitrska motorja s 141 kilovatov moči in s 170 kilovatov moči. Dizelski sDrive18d z močjo 110 kilovatov moči v kombiniranem ciklu po tovarniških podatkih porabi 4,3 litra goriva. Preostali dvolitrski dizelski enoti imata moč 140 kilovatov oziroma 170 kilovatov. Modelna serija bo predvidoma novembra letos bogatejša tudi za trivaljne motorje.