Z električnimi avtomobili smo se navadili, da je načrtovanje in razporejanje energije zelo pomembno ali celo nujno za doseganje cilja. Enako velja za kolesarjenje in ta novodobna dodatna pomoč tako postane kolesarjev zaveznik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Z električnimi avtomobili smo se navadili, da je načrtovanje in razporejanje energije zelo pomembno ali celo nujno za doseganje cilja. Enako velja za kolesarjenje in ta novodobna dodatna pomoč tako postane kolesarjev zaveznik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Sloveniji spremljamo hitro naraščanje priljubljenosti električnih avtomobilov in tudi drugih vrst e-mobilnosti. Pomemben del novega, električno gnanega ekosistema so postala tudi električna kolesa.

Tako kot poznamo različne tipe avtomobilov, poznamo tudi različne tipe e-koles. Nekatera omogočajo preprosto urbano mobilnost z vožnjo po kolesarskih stezah, spet druga so namenjena predvsem športu. In prav ta so nas v Avtomobilnosti še posebej zanimala.
Na primeru avtomobilov smo se naučili, da električni pogon prinaša nekoliko drugačne vozniške specifike od bencinskih, ki smo jih bili doslej večinoma navajeni.

Značilen za električne pogone je predvsem instanten navor, ampak kolesa s centralno nameščenim elektromotorjem delujejo na principu senzorja navora. To pomeni, da je kolesar za svoje vložene vate le dodatno nagrajen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Značilen za električne pogone je predvsem instanten navor, ampak kolesa s centralno nameščenim elektromotorjem delujejo na principu senzorja navora. To pomeni, da je kolesar za svoje vložene vate le dodatno nagrajen. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Težji, a bolj odziven

Električni peugeot rifter je po zaslugi baterije v primerjavi s klasično gnanim težji za približno 300 kilogramov, a obenem je po zaslugi električnega pogona in takojšnjega navora pri vožnji bolj odziven, pospeševanje pa je zvezno in tekoče.

Rifter ni avtomobil, ki je namenjen športu. Pravzaprav je bolj odličen spremljevalec športa. Z njim smo ob vznožje ljubljanskega Golovca pripeljali električno gorsko kolo in kolesarskega profesionalca.

Rifter trail

Peugeot je pripomogel pri izgradnji novega traila na Golovcu in ga poimenoval rifter, po avtomobilu, ki je pisan na kožo gorskim kolesarjem. Rifter trail tako nagovarja ljudi z aktivnim življenjskim slogom in tudi širšo skupino uporabnikov, tako da jih spomni na aktivno preživljanje prostega časa in spodbudi umik iz urbanega okolja v naravo, ki omogoča duševno sprostitev.

Zapodili smo se na “rifter trail”. V podjetju P Automobil Import, uvozniku za vozila znamke Peugeot, so nam povedali, da dajejo velik poudarek družbeni odgovornosti, zato so z veseljem prisluhnili ŠD Golovec trails, skupini prostovoljcev, ki na ljubljanskem Golovcu gradi in vzdržuje uradne gorskokolesarske poti. Z društvom povezujejo gorskokolesarsko skupnost v tem delu države in prestolnico postavljajo na svetovni gorsko kolesarski zemljevid. Društvo trenutno šteje več kot 470 članov vseh starosti, organizirajo tečaje, otroške kampe, vodene ture, delovne akcije, njihov največji dogodek pa je tekma Enduro 4fun Golovec trails v sklopu ljubljanskega festivala Ljubljana MTB vikend.

Osem uradnih prog

Predsednik ŠD Golovec trails Tadej Tekavčič je za Avtomobilnost povedal, da je na Golovcu gorskokolesarski park, na katerem je osem uradnih označenih poti različnih težavnosti.
Poti v parku so odprte za vse in v društvu, ki jih pripravlja, pravijo, da se tu s pomočjo staršev preizkušajo najmlajši, pa tudi športni senior kolesarji.

Rifterjev 400-voltni sistem razpolaga z baterijo neto kapacitete 45 kilovatnih ur. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Rifterjev 400-voltni sistem razpolaga z baterijo neto kapacitete 45 kilovatnih ur. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Odlične razmere, ki jih zagotavlja narava pri nas, so razlog za hitro naraščanje priljubljenosti gorskega kolesarstva, vse več ljudi pa se z njim ukvarja tudi po zaslugi razmaha električnih koles. To so polnovzmetena kolesa oziroma v žargonu “fuliji”, ki so primerna za zahtevne terene in velike višinske razlike.

Kolesa, ki so primerna za skoke, imajo običajno večji hod prednjih vilic, zadnji amortizer, zmogljivejše zavore ter potopne sedeže in še nekatere druge posebnosti. Tem značilnostim so dodali še električni pogon. Tako kot pri električnih avtomobilih ta prinaša nekaj specifik. Katere so vzporednice? Preverite v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost, v kateri smo se pogovarjali s specialisti za e-kolesa.