Fiat 500 je precej bolje prenesel test od svojega starejšega bratranca. Foto: RTV SLO
Fiat 500 je precej bolje prenesel test od svojega starejšega bratranca. Foto: RTV SLO
Fiat punto
Punto je bil po težki preizkušnji primeren samo še za odvoz na odpad. Foto: EPA

Naj vam razkrijemo skrivnost. Na našo skromno oddajo resni avtomobilski mediji večkrat gledajo zviška, ker pač radijski medij ne prenese natančnih testov posameznih avtomobilov. Poslušalci si namreč težko vizualizirajo drame, ki se dogajajo med gnanjem avtomobila po samem robu in zato smo pri nas do avtomobilov prijazni, kar ima za posledico, da so tudi avtomobili, v glavnem, prijazni do nas.



Šlo pa je takole: novi fiat 500 1,4 s sicer nekoliko nadležnim menjalnikom "duallogic" smo postavili ob fiatovega punta, starega deset let. Nato smo počakali na primerno poplavo, ki jih je bilo letošnje poletje po naši deželi obilo. Voda je segala obema avtomobiloma prek vrat prtljažnikov, in če to ni ekstremni test, potem res ne vemo kaj je.

Eden za odpad, drugi "preživel"
Ko se je poplava umaknila, smo natančno pregledali rezultate testa. Punto je bil za na odpad. Ne le da se je pokvaril zaganjač, spustila so tudi tesnila na vratih in v avtomobilu je bilo deset centimetrov mulja in vode. Medtem pa je fiat 500 naval vode prenesel brez omembe vrednih posledic. Notranjščina je bila suha, le utori na vratih so dali slutiti preživeto kataklizmo. V podvozju se je nabralo nekaj trave, vej in blata – vse pa je bilo odstranljivo že z osnovnim orodjem iz domače delavnice. Na neposrednem primeru smo tako lahko opazovali dvig kakovosti izdelave pri Fiatu v zadnjih 10 letih, saj je ubogi in proti poplavi nezavarovani punto lastnikom prinesel le žalost in skrbi.

Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.

Mulj na lopaticah ventilatorja
Medtem pa je fiat 500 brez težav stekel, a ker se je po nekaj kilometrih testne vožnje kljub vsemu nekoliko čudno obnašal, smo kasneje na servisu ugotovili, da se je mulj prijel lopatic ventilatorja in nevšečnost, ki pa je bila hitro odpravljena, je bila edina resna posledica katastrofalne poplave.

Čeprav smo med vsemi avtomobilskimi mediji tako fiata 500 testirali v najbolj ekstremnih okoliščinah, pa bodi to za nekaj let kar dovolj.

Janez Martinčič