Primerjave med bencinskim in električnim svetom so nehvaležne. Alpine je kot proizvajalec z dirkaškimi geni ustvaril tudi izjemno zabaven električni športni avto. Foto: Luka Gregorič.
Primerjave med bencinskim in električnim svetom so nehvaležne. Alpine je kot proizvajalec z dirkaškimi geni ustvaril tudi izjemno zabaven električni športni avto. Foto: Luka Gregorič.

Včasih so dirkači na starih reli dirkalnikih stekla prednjih luči prelepili z dvema trakovoma v obliki črke X. Prvič zato, da se steklo ob poškodbah ni razletelo, drugi pomembni dejavnik pa je bil, da je bil ta X na prednjih lučeh takrat videti zelo modno. In takšen želi biti s temi X-i na moderen način tudi alpine A290, športni brat novega renaulta 5.

Na cestah v zaledju Azurne obale sem ugotovil, da je že renault 5 zelo zabaven avto, A290 pa športnost še nadgrajuje. To je "hot hatch", ki ga bomo morali občasno zapeljati tudi na dirkališče.

Alpine A290 v marsičem spominja na legendarno turbo petico. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Alpine A290 v marsičem spominja na legendarno turbo petico. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tudi za zavite steze

Že po nekaj sto dirkaških metrih je jasno, da temu avtomobilu najbolj ustrezajo zavite, zelo tehnične steze. Zaznamujeta ga namreč kratka medosna razdalja in masa, ki je blago porazdeljena bolj proti prednjemu delu vozila. To prinaša zelo živahen zadek oziroma tipične dirkaške značilnosti športne kombilimuzine s prednjim pogonom.

Na dirkališču moramo upoštevati nekaj fizičnih zakonov takšnega avtomobila. Zelo natančni moramo biti pri zaviranju, ob vstopu v zavoj blago zarotirati zadek, nato pa pospeševati z občutkom, da ne pride do podkrmarjenja. Tako nekako gredo osnove.

Moram priznati, da sem v nekaj krogih butičnega dirkališča na Majorki s čelado na glavi izjemno užival.

Med prvo vožnjo sem bil pozoren tudi na morebitne povezave z modelom A110, ki je eden mojih najljubših športnih avtomobilov. Morda so celo najbolj očitna povezava gumbi, s katerimi enako kot pri A110 menjamo prestave. Foto: Alpine
Med prvo vožnjo sem bil pozoren tudi na morebitne povezave z modelom A110, ki je eden mojih najljubših športnih avtomobilov. Morda so celo najbolj očitna povezava gumbi, s katerimi enako kot pri A110 menjamo prestave. Foto: Alpine

Številne spremembe v primerjavi s petico

Ko govorimo o pogonu in podvozju, si alpine s klasično "petko” deli le baterijo, ki ima spet kapaciteto 52 kilovatnih ur. Vse drugo pa je povsem specifično.
Za začetek je A290 širši, torej ima širša koloteka, obenem pa ima tudi močnejše zavore, bolj športno vzmetenje, spremenjeno programsko opremo in močnejše motorje, 180 KM ali v različici GTS celo 220 KM.

Športno tehniko pa znajo Francozi vselej pošteno začiniti še z domiselnimi oblikovnimi detajli. Poleg svetlečih X-ov spredaj je po mojem mnenju zelo atraktivna predvsem bočna linija, ki je naslednja v nizu poklonov legendarni turbo “petici”.

Turbo petica je imela motor nameščen namesto zadnjih sedežev in je imela na tem mestu velike odprtine, ki so dovajale zrak motorju.

Na zaslonu so številni prikazovalniki. Prvi so namenjeni “profijem” in kažejo podatke telemetrije, temperature in nas celo učijo, kako odpeljati kakšen ovinek. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na zaslonu so številni prikazovalniki. Prvi so namenjeni “profijem” in kažejo podatke telemetrije, temperature in nas celo učijo, kako odpeljati kakšen ovinek. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Posebnosti tudi v kabini

Tudi v notranjosti alpine prinaša kar nekaj posebnosti. Kontrastna črta dirkaču pomaga preveriti, ali ima volan naravnan naravnost, kar je še posebej koristno v razmerah, v katerih moramo hitro reagirati – na primer, ko moramo ob zdrsu loviti zadek avtomobila. Ta črta pa ni edini zanimivi element na volanskem obroču. Imamo še dva izstopajoča gumba. Prvi vrtljivi služi za nastavljanje moči regenerativnega zaviranja, drugi pa prinaša t. i. funkcijo “push-to-pass”.

Gre namreč za možnost, ki nam za 10 sekund ponudi povečan navor, obenem pa služi tudi kot aktivacija sistema “launch control”. Z njim se do 100 kilometrov na uro poženemo v 6,4 sekunde, kar je zelo podobno oz. celo malo hitreje, kot se je do stotice pognala legendarna “turbo petka”.

Vabimo vas, da si bolj podrobno električni avto, ki bo kmalu tudi na slovenskih cestah, ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost v zgornjem delu članka. Lotili smo še enega zelo zanimivega vidika, ki ga bodo očitno v zelo veliki meri prinesla električna vozila. Reče se mu “igrifikacija”. Vabimo vas tudi, da spoznate model A110 R. Če želite ostati znotraj območja električnih vozil, pa ponujamo še prispevek o novem renaultu 5.