Že po predstavitvi prvega električnega SUV-ja e-trona so Audijevi kupci dali vedeti, da želijo več. Predvsem, kar zadeva doseg. Izboljšave so bile hitre. S prototipi so dosegali tudi več od 500 kilometrov, brez vmesnega polnjenja. Zdaj so nam predstavili naslednika, ki ni več e-tron, ampak Q8 e-tron.
V primerjavi s prvim SUV-jem je bil deležen številnih izboljšav, tako s področja aerodinamike kot baterije in polnjenja. Vse s ciljem zagotoviti čim večji doseg z enim polnjenjem baterije.
Delo v zračnem tunelu pri električnih vozilih ni dovolj, zato so morali inženirji vstaviti tudi večje baterije. Treba je poudariti, da je zaradi tega nekoliko težji, a je skupni prirastek mase avta le okoli petdeset kilogramov. Toda vpliv višje mase izničujejo tudi bolj učinkoviti elektromotorji.
Lahko so celo trije motorji
Novinec ima spremenjeno zasnovo asinhronskega motorja na zadnji premi. Namesto 12 navitij elektromagnetno polje zdaj ustvarja 14 navitij. Magnetno polje je zato pri enakem električnem toku močnejše in navor motorja je večji. Rezultat sta manjša poraba in večji doseg.
Z modelom S iz serije e-tron je Audi prvič v velikoserijski proizvodnji uporabil koncept treh motorjev. Na sprednji premi je nameščen elektromotor z močjo 124 kW, na zadnji premi pa sta dva elektromotorja (vsak z močjo 98 kW), ki ločeno poganjata zadnji kolesi. Pri aktivirani funkciji boost je s tem zagotovljena moč do 370 kW. Pogonski navor se prek obeh zadnjih elektromotorjev lahko v delčku sekunde v celoti porazdeli med obe kolesi.
Dve velikosti baterije
Na izbiro sta dve različno veliki bateriji. Šibkejša ima neto zmogljivost 89 kWh (bruto 95 kWh), pri obeh zmogljivejših različicah pa je neto zmogljivost 106 kWh (bruto 114 kWh). Na postajah za hitro polnjenje (HPC) je največja moč polnjenja 150 kW oziroma 170 kW pri dražjih različicah. Baterija se na hitri polnilnici od 10 do 80 odstotkov napolni v 31 minutah. Na domači polnilni postaji se polni z močjo do 11 kW, opcijsko pa z izmeničnim tokom tudi z močjo 22 kW.
E-tron uvaja tudi nove funkcionalnosti pri visokoločljivostnih digitalnih žarometih. Kako deluje pogon, polnjenje in tudi žarometi, pa so nam podrobno razložili Audijevi inženirji. Vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.
Avto bo pri nas že v prvem pomladnem mesecu, torej ga bomo lahko že kmalu preizkusili. Za vaš naslednji klik, pa tokrat predlagamo še spust s predhodnikom po Strmi rebri. Spust in vzpon.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje