Sportcity cube je naslednik znamenitega leonarda, ki si je tudi pri slovenskih ljubiteljih skuterjev pridobil kar nekaj simpatij. Foto: Aprilia
Sportcity cube je naslednik znamenitega leonarda, ki si je tudi pri slovenskih ljubiteljih skuterjev pridobil kar nekaj simpatij. Foto: Aprilia
Aprillia sportcity cube 300
Z novo aprilio se lahko udobno peljete tako na odprtih cestah kot po mestnih ulicah. Foto: Aprilia

Ljubljana kot največje slovensko mesto. Popoldne. Histerija, ki jo režeš, spreminja običajni prometni kaos v največjo narodovo travmo. In tako sedeč v pločevini se človek, ki je videl kakšno evropsko mesto, nenadoma zave, v čem se prestolnica Slovencev (pa tudi druga slovenska mesta) razlikuje od Evrope.

Pri nas ni skuterjev. So, ampak z "jatami teh vozilc", ki so zavzela evropske prestolnice, smo pri nas v "skuterističnem" srednjem veku. Pri nas je skuter vozilo za kratkohlačnike, ki so zmogli ali šolo ali birmo, v belem svetu sedi na njih celotna socialna struktura.

Pa smo poskusili. Pri Aprilii so posodili sportcity cube 300 in je šlo - brez težav mimo kolon, brez težav skozi križišča, s hladno glavo po obvoznici. Običajno monsunsko popoldansko ploho odnese zajetna maska vozila, in ko se je treba odpraviti na deželo, z veseljem uporabimo vinjeto. Tako vozilo gre tudi po avtocesti in z nekaj spretnosti človek celo ni obsojen na životarjenje med bolgarskimi kamioni.

Poslušajte celotno oddajo APM Vala 202.

Zgodovina skuterjev je zapletena in ji menda tudi poznavalci stežka sledijo - a nekaj velja: sportcity je naslednik leonarda, kar tako v zgodovini umetnosti kot v zgodovini skuterjev pomeni veliko.

Zmogljivi motor in zavore
Aprilia je zraven skoraj od začetkov, z genetsko povezanostjo s Piaggiom pa je njena "skuteristična" samozavest le še zrasla. Dolgoletna težava skuterjev, se pravi njihova neprepričljivost na odprti cesti, je bila odpravljena s pojavom maksiskuterjev, ki pa so po drugi strani otopili skuterjevo največjo prednost - gibljivost v mestu. Sportcity cube je kompromis. Odločen 300-kubični agregat, ki ga vgrajujejo tudi v scarabea, po zaslugi sodobne zasnove poganja vozilo brez vsakršnih težav, prav resno pa so se lotili tudi zavor.

"Nezaupljiva" kolesa
Edina pomanjkljivost, seveda le za skuterja ne povsem vajenega voznika, so kolesa. Na sodobnih skuterjih uporabljajo tako večja kot tudi manjša, a voznik mora debelo požreti slino in ščemenje v hrbtenici, če se hoče povsem zaupati 15- oziroma 14-palčnim kolesom.

Če še dvomite o upravičenosti obstoja skuterjev, si poglejte "Quadrophenio" - Rockopero neponovljivih The Who (spodaj). Po operi je narejen tudi kultni film in natančno se boste podučili o razliki med motornim kolesom in skuterjem, se naposlušali dobre glasbe ter mimogrede izvedeli, kaj v resnici delajo mulci, ko vam natvezijo, da gredo s skuterjem "en krog"…

Janez Martinčič