Nezavarovan železniški prehod Foto: Wikipedia
Nezavarovan železniški prehod Foto: Wikipedia
Vzmetni mehanizem, ki ga poganja posamezno kolo. To gibanje se prenese na generator, ki proizvaja električni tok. Foto: Journal of Rail and Rapid Transit

Skupina študentov inženirstva na univerzi v Nebraski meni, da sončne celice ne bodo dovolj za nemoteno zagotavljanje električne energije. Zato so predlagali nekaj alternativnih rešitev, ki slonijo na gibanju vlaka.

Eden od predlogov je relativno podoben rešitvi, ki jo bodo na angleških avtocestah preizkušali že letos, le da bi v tem primeru za indukcijo izkoriščali ukrivljanje tirov, ki ga s svojo težo povzroča vlak. Na točki, kjer je pritrjena indukcijska tuljava, je na tleh postavljen tudi trajni magnet. Med prečkanjem vlaka se tuljava večkrat premika skozi magnetno polje pri čemer se inducira električna energija.

Mehansko ukrivljanje tirov med vožnjo vlaka bi proizvajalo električno energijo tudi pri drugi predlagani rešitvi, kjer bi na spodnjo stran tira namestili piezoelektrični material. Zaradi mehanskih sprememb se omenjenemu materialu spreminja naboj, kar je mogoče izkoristiti za ustvarjanje električnega toka. Za svoje delovanje izkoriščajo lastnosti tega materiala tudi mikrofoni in vžigalniki za plin.

Omenjeni rešitvi pesti skupna slabost, ki je posledica naravnih lastnosti materialov. Pri nižjih temperaturah postanejo tiri bolj togi. Tudi prvi preizkusi v laboratorijih so pokazali, da na ta način nastane dovolj električne energije za delovanje določenih brezstičnih tipal, a je za sama opozorilna svetila ne bo dovolj.

Zato so pri načrtovanju potencialnih rešitev ubrali tudi bolj mehansko pot. Ta predvideva postavitev generatorja ob tir. Gonilno silo tako predstavlja posamično kolo na vsakem vagonu, ki poganja vzmetni mehanizem ob tiru. Po prečkanju posamičnega kolesa se vzmetni mehanizem povrne v začetno točko. Ustvarjeno gibanje poganja generator, ki zagotavlja dovolj električne energije tudi za delovanje opozorilnih svetil na železniškem prehodu.