Odločitev o standardizaciji priključkov na avtomobilih z električnim pogonom, povezovalnih električnih kablih in polnilnih mestih je zelo pomembna, vendar je glede na trenutno število električnih vozil in predviden razvoj trga v prihodnosti predvsem dolgoročnega pomena.
Analitiki predvidevajo, da se bo trg električnih vozil začel hitreje razvijati že prihodnje leto, ko bodo naprodaj prvi velikoserijski modeli različnih proizvajalcev. Toda vsaj do leta 2025 ne pričakujejo, da bi tržni delež vozil z električnim pogonom presegel deset odstotkov celotnega trga osebnih vozil.
Po črnem scenariju do leta 2025 le trije odstotki električnih vozilPo črnem scenariju pa so nekatere napovedi o prihodnosti električnih vozil še bolj pesimistične in predvidevajo, da jim bo do leta 2025 uspelo zagotoviti le triodstotni tržni delež. Hitrost širjenja trga je namreč močno povezana s hitrostjo izgradnje ustrezne infrastrukture, namenjene polnjenju baterij, njihovo vzdržljivostjo in dosegom z enim polnjenjem ter nazadnje s ceno vozil. Ta bo v veliki meri odvisna tudi od ustreznih načinov financiranja, pri katerih naj bi po pričakovanju izdelovalcev sodelovale tudi države. Izdelovalci namreč niso pripravljeni ali sposobni le sami nositi stroškov razvoja in si želijo, da bi se jim vložen denar čim prej povrnil. To pa med drugim pomeni višje cene električnih vozil za prve, bolj ali manj maloštevilne kupce, če ne bi dela cene pokrili z različnimi subvencijami.
Poenotenje standardov zagotavlja mobilnost izdelkov in uporabnikov
Sprejem enotnih standardov izdelovalcev vozil o tem, kakšni naj bodo posamezni deli napeljav, ki bodo omogočale polnjenje baterij vozil iz električnega omrežja, je pomemben tako za zagotavljanje konkurenčnosti posameznih izdelkov na vseh evropskih trgih kot tudi za zagotavljanje mobilnosti uporabnikov. Poenotenje priključkov bo namreč zagotavljalo nemoteno uporabo javnih polnilnih postaj ne glede na državo, tako kot so na primer zdaj poenotene ročke in odprtine za polnjenje s fosilnimi gorivi.
Po besedah generalnega sekretarja ACEA-ja, evropskega združenja izdelovalcev avtomobilov, so se s pravočasnim poenotenjem standardov želeli izogniti položaju, ki vlada pri številnih drugih električnih napravah, za katere morajo uporabniki s seboj na pot tovoriti različne napajalnike in priključne kable. Pri električnih avtomobilih ne glede na posamezno znamko teh težav očitno ne bo in baterije bo mogoče brez posebnih težav in dodatnih kablov ali adapterjev napolniti na vseh koncih Evrope.
Ker so pri sprejemu standardov sodelovali tudi predstavniki japonskih in južnokorejskih izdelovalcev, pa bodo od vsega začetka z evropskimi standardi verjetno kompatibilni tudi njihovi izdelki.
Trije razredi vozil z električnim pogonom glede na tehnologijo
Glede na dejstvo, da je na trgu že nekaj modelov z električnim pogonom, so izdelovalci sprejeli tudi okvirno prehodno obdobje; enotno tehnologijo bodo morala imeti vgrajena vsa vozila od leta 2017 dalje.
Standardizacija pa bo veljala za tri tehnološke razrede vozil, ki jih je mogoče polniti tudi iz električnega omrežja. BEV (battery electric vehicles) so vozila, ki imajo za vir energije le električno baterijo. EREV (extended-range electric vehicles) so vozila, ki uporabljajo baterijo za glavni vir energije pri normalni dnevni uporabi, imajo pa tudi klasični motor z notranjim izgorevanjem, ki po potrebi skrbi za polnjenje baterije in poveča doseg brez zunanjega polnjenja iz omrežja. PHEV (plug-in hybrid electric vehicles) pa so vozila, pri katerih je baterija glavni vir energije za pogon elektromotorja, ko se baterija izprazni, pa pogon vozila prevzame klasični motor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje