Land cruiser 150 se je uspel uvrstiti med vozila, ki ustrezajo standardu euro 5. Foto: Toyota
Land cruiser 150 se je uspel uvrstiti med vozila, ki ustrezajo standardu euro 5. Foto: Toyota

Pri Toyoti se lahko pohvalijo s kar šestimi desetletji tradicije izdelave velikega terenca in dodajajo, da je land cruiser v svetovnem merilu tudi najbolj iskan terenec, ki ga je mogoče kupiti v 170 državah sveta. Toda če so želeli ohraniti dober položaj tudi na evropskih trgih z bolj strogimi okoljevarstvenimi predpisi, kjer so od lani prodali 22 tisoč primerkov najnovejše generacije land cruiserja, je bilo treba poskrbeti za nekaj tehničnih izboljšav 3,0-litrskega D-4D dizelskega motorja. Pogonski agregat zmore zdaj za 17 KM več moči, skupno 190 KM (140 kW). Kljub večji moči pa na sto kilometrov "popije" dobre tri decilitre manj goriva in tako za sto kilometrov povprečno porabi 8,2 litra goriva, v zrak pa skozi filter trdih delcev (DPF – Diesel Paticulate Filter) na kilometer izpuha 213 gramov ogljikovega dioksida.

Tehničnih izboljšav, s pomočjo katerih so znižali porabo in raven škodljivih izpustov, sta bila deležna predvsem motor in izpušni sistem vozila.

Toyotini inženirji so tako poskrbeli za večji tlak pri vbrizgu goriva, keramične žarilne svečke z variabilnim nadzorom temperature za bolj ekonomičen vžig hladnega motorja, znižali so kompresijsko razmerje, optimizirali obliko izgorevalnih komor, oljna črpalka zagotavlja različne tlake, izboljšano je tesnjenje motornega bloka. Bolje pa so toplotno izolirali tudi izpušni sistem in zagotovili hitrejše ogrevanje katalizatorja, ki bolj učinkovito deluje tudi po zagonu povsem hladnega motorja.