Z vedno večjim številom asistenčnih sistemov, ki samodejno posegajo v vožnjo, je na novo preizkušnjo postavljen tudi testni konzorcij Euro NCAP.
Ta že več kot desetletje posveča pozornost tudi preverjanju elektronskih asistenčnih sistemov v novih vozilih. Euro NCAP želi s svojim načinom testiranja ugotoviti, ali asistenčni sistemi vozniku v resnici pomagajo in na kakšen način. Ali pa pravzaprav predstavljajo tveganje za voznika in ostale udeležence v prometu. Težava nastane, ko pride do situacije, ko ni jasno določeno, kdo naj reagira, voznik ali avtomobil. Pa tudi to, v kakšni meri in na kakšen način asistenčni sistem poseže v vožnjo. To ni izziv le za tiste, ki proizvajajo avtomobile in nas voznike, ampak očitno tudi za tiste, ki ocenjujejo vse asistenčne sisteme.
Delujoči asistenčni sistemi nujni za pet zvezdic
Prav to počnejo pri Euro NCAP. Poleg preizkusov konstrukcijske odpornosti na trke oziroma pasivne varnosti avtomobilov ob nesrečah, ta organizacija preizkuša in ocenjuje tudi tehnologije, ki lahko s svojim delovanjem poskrbijo, da do nesreč sploh ne pride.
Tokrat smo v Avtomobilnosti preverili prav slednje. Preverili smo, kaj pomeni, da je določen model na tem področju ocenjen z najvišjo možno oceno “zelo dobro”.
Asistenčne sisteme smo preizkusili v trenutno enem najbolj varnih avtomobilov na svetu. Nissan qashqai je po podatkih Euro NCAP-a trenutno najbolj varen v priljubljenem in širokem segmentu majhnih terencev, njegovo najmočnejše področje pa so s kar 95-odstotno uspešnostjo prav asistenčni sistemi.
Kaj ocena “zelo dobro” pomeni v praksi?
Qashqai je opremljen z radarjem, senzorji in kamerami, ki mu služijo kot njegova čutila, s katerimi zaznava okolico. Svoje informacije ta čutila prenašajo do voznika, ki jih lahko zaznava prek recimo samodejnih premikov volanskega obroča, samodejnega zaviranja in pospeševanja, informacije o delovanju pa so vseskozi vidne tudi grafično – na projekcijskem zaslonu.
Pri avtocestni vožnji nam pomaga prediktivni tempomat, ki enakomerno drži izbrano razdaljo do pred nami vozečega avtomobila, za nameček pa sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu vselej samodejno drži vozilo na sredini voznega pasu.
Elektronika v qashqaiu poskrbi tudi to, da avto praktično sam odpelje bolj kompleksne avtocestne odseke – na primer ovinkast višnjegorski klanec na dolenjski avtocesti. Ker je ta volanski obroč kapacitiven namreč od voznika zahteva zelo malo povratne informacije. Le roke moramo imeti na volanu, da sistem pravzaprav ve, da smo še za volanom.
Delovanje sistema v kritičnih situacijah
Nissanov asistenčni ekosistem se imenuje ProPilot in v svojem najboljšem primeru je združen tudi s sistemom Navi-Link. Slednji omogoča, da stalno pridobivamo tudi podatke iz navigacijskega sistema, ki omogočajo samodejno zmanjšanje hitrosti pred zavoji ali regulacijo glede na hitrostne omejitve.
Glavni del ocene Euro NCAP pa je delovanje sistema v zahtevnih, kritičnih situacijah. Na primer takrat, ko se nenadno približamo počasneje vozečemu avtomobilu, pa takemu, ki nam je prečkal pot s strani in še vozilu spredaj, ki je nenadoma zapeljal na drug vozni pas ter pri tem razkril še en avtomobil pred seboj. Pomembno je tudi, da pomoč ostane aktivna, ko se avtomobil povsem ustavi.
Kako sistemi delujejo v praksi, si lahko pogledate v reportaži s ceste iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje