Kia je imela še do nedavnega v ponudbi tudi luksuzno limuzino z V8-motorjem, v Ameriki. V Evropi najdemo kio s šestvaljnikom, mikavnega stingerja, ki so ga naredili predvsem zato, ker so ga lahko. Danes pa imamo na vrsti drugačne vrste V6.
V nasprotju s stingerjem imajo s tem V6-motorjem izredno velike prodajne načrte. V6, je EV6, električni V6. Seveda mu pravijo EV6. Če se sprašujete, ali bodo pri Kii izdelali tudi električni V8, je odgovor pozitiven. Gre namreč za nov način poimenovanja Kijinih modelov, se pravi, od EV1 do EV9.
Izkušnje na račun soula
Kia je že dokazala, da električne pogone razume in obvlada. Električni soul je bil v obeh generacijah prepričljivejši od marsikaterega konkurenčnega električnega modela. Takrat smo govorili o električnih avtih z manj dosega, o avtih, ki niso imeli namena nadomestiti prvega avtomobila pri družini.
EV6 je električni avto druge električne faze, se pravi prvi avto v družini. Narejen je na novi platformi, zasnovani izključno za električne avtomobile. Enak pristop ubira še več drugih avtomobilskih znamk. V nasprotju z, recimo, koncernom Volkswagen, Renault, tudi sestrsko znamko Hyundai, pa pri Kii neposredno napadajo Teslo. EV6 je na pogled pravi nastopaški kupe, ki z obliko napada tako kupejevski model 3 kot tudi model Y.
Prostoren in digitalen avto
EV6 je kljub kupejevski silhueti prostoren avto, tudi prtljažnik je primerno velik. Izza volana je vse skupaj bolj ali manj enako kot v novem sportageu. Ima upognjen zaslon. Sredinska konzola je lepa, nekatera stikala pa so na neprimernem mestu. Nekaj nepotrebnega kompliciranja vidimo tudi pri volanu, ki ima le dva kraka. To je v modi. Sistem ohranjanja na voznem pasu je slab, slabši kot pri sportageu. Na lokalni ali regionalni cesti je preveč občutljiv in zato neprestano piska, tudi če ne zapeljemo čez črto.
Hvalimo, da je mogoče dobiti prediktivni tempomat, ki se zna samodejno dvigati ali spuščati nastavljeno hitrost glede na prometne omejitve, a to del ne obvlada tako kot prvoligaška konkurenca, recimo tista iz Wolfsburga. In deluje samo na avtocesti.
Poraba ugodna, mraz ji pride do živega
EV6 je od omenjene konkurence varčnejši električni avto. 21 kilovatnih ur je kar realen podatek, tudi v zimskih dneh, s temperaturami pod ničlo. Ne pričakujte, da vam bo uspelo pripeljati do Münchna brez vmesnega polnjenja, smo poskusili. Pozimi je lažje prevoziti blizu tristo kilometrov. Hitre polnilnice so sicer za kio z 800-voltno napeljavo, z vgrajenim hitrim polnilcem, dobra stvar, vendar pa ne pozabite, da je obljubljena hitrost polnjenja 350 kilovatov na Ionityjevih polnilnicah teoretična in v praksi redko nedosegljiva. Tudi zaradi polnilnic.
Boste pa na Ionityjevih polnilnicah pretopili energijo bistveno ceneje, samo tretjino redne cene, saj je Kia eden od deležnikov podjetja Ionity. A le, če plačate letno naročnino, ki je Kia ne ponuja brezplačno niti za prvo leto kot nekatere druge znamke.
Podrobneje lahko ta 100-odstotno električni avto spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje