Priskave o morebitnih kartelnih dogovorih med nekaterimi nemškimi avtomobilskimi proizvajalci se nadaljujejo, a je še prezgodaj govoriti o odločitvah. Foto: Reuters
Priskave o morebitnih kartelnih dogovorih med nekaterimi nemškimi avtomobilskimi proizvajalci se nadaljujejo, a je še prezgodaj govoriti o odločitvah. Foto: Reuters

O preiskavah je za Business Insider spregovorila evropska komisarka za konkurenco, Margrethe Vestager. Povedala je, da regulativni organi za protimonopolne raziskave preiskujejo morebitno sestajanje avtomobilskih proizvajalcev ter razpravljanje o dobaviteljih, cenah in standardih, ki bi privedli do slabšega položaja tujih proizvajalcev. Dodala je, da je še prezgodaj za napovedi o obsegu sankcij in časovnem okviru za odločitve Evropske komisije.

Vestagerjeva je dejala, da ne vidi razlike med poslovnimi praksami nemških avtomobilskih proizvajalcev ter ameriških tehnoloških podjetij Google in Facebook, proti katerim je Evropska unija že ukrepala.

Organizirano dogovarjanje
Nemški Der Spiegel je julija poročal, da so se družbe BMW, Audi, Porsche in Volkswagen, z uporabo industrijskih odborov, na katerih so razpravljali o dobaviteljih in cenah komponent, dogovarjali o določanju cen sistemov na obdelavo izpušnih plinov pri dizelskih motorjih.

Der Spiegel se je skliceval na pismo, ki navaja, da je šestdeset odborov, v katerih sodeluje približno 200 zaposlenih, razpravljalo o razvoju vozil, zavor, bencinskih in dizelskih motorjev, o sklopkah, menjalnikih ter sistemih za obdelavo izpušnih plinov. Volkswagen je 4. julija v pismu organom priznal morebitno protikonkurenčno ravnanje.

Podjetjem, ki jih bodo okrivili kartelnega dogovarjanja, grozi kazen v višini 10 odstotkov letnega prometa.