Mehanik Václav Laurin in knjižničar Václav Klement sta malo pred božičem leta 1895 naredila prvi korak na poti k Škodi, kot jo poznamo danes. Začetki zagonskega podjetja so bili naslonjeni na strast obeh Václavov do kolesarjenja, družilo pa ju je tudi to, da sta se odlično dopolnjevala v pogledu različnih področij, na katerih sta kot posameznika izstopala. Škoda se torej uvršča med avtomobilska podjetja z najdaljšo neprekinjeno proizvodnjo, v kateri je bilo izdelanih veliko izjemnih modelov, tudi takih, ki so bili narejeni v zelo omejenih serijah. Mi pa smo tokrat spraševali po Škodi, ki je bila izdelana v zgolj enem primerku. In je bila za povrh tako dobra, da bi jo pojedel.
Škoda je reklamo "torta" izvorno namenila za promocijo druge generacije modela fabia, in to še posebej za angleški trg. 60-sekundni oglas je bil osrednji del celostne oglaševalske kampanje, ki se je na koncu izkazala za uspešno, saj so poznejše analize zaznale tako dvig prepoznavnosti kot tudi povečanje prepoznavnosti za detajle in kakovost. Zelo pomemben del pri prepoznavnosti in uspehu reklame se pripisuje tudi premišljeno izbrani glasbeni podlagi, ki je pripadla pesmi “My Favorite Things”, ki jo je zapela nepozabna Julie Andrews in jo poznamo iz filma Moje pesmi moje sanje. To je oglaševanje v velikem obsegu. Je domiseln, ambiciozen, skrbno izdelan in – predvsem zaradi zvočnega zapisa, ki poje – je usojen, da zadene cilj in postane oglas, ki ga z veseljem vidite. To je takojšnja klasika.
Slaščičarski presežek
Torto fabia je gradilo osem slaščičarskih mojstrov, pomemben del odgovornosti pa je padel tudi na organizatorja nabave in predpriprave vseh potrebnih živil, ki so morala biti pripravljena v točno določenem času. Začeli so jo graditi od podvozja navzgor, precej pozornosti so namenili tudi notranjosti, na primer sedežem in drugim detajlom, poseben slaščičarski podvig pa je bil izdelava motorja, v katerega so na koncu vlili med kot substitut motornega olja. Če želite torto narediti sami, je za začetek v kuhinji treba narediti prostor, saj je bila fabia narejena v natančnih izmerah avtentične fabie. Tudi v nabavo surovin bo treba z več vozički, osnovni gradniki so bili testo, marcipan, čokolada, karamela, sladkor, maslo in še in še. Karoserija je bila izdelana iz testa in maslene kreme, prekrita pa z marcipanom. Pnevmatike so izdelali iz čokolade in sladkorne mase, žaromete iz želeja in kristaliziranega sladkorja, Škodin logo, ki je na torto prišel kot povsem zadnji detajl, pa je bil narejen in sladkorne mase in barvil.
Potrebovali boste 180 jajc, 100 kg sladkorja, 50 kg masla, 40 kg moke, 42 kg čokolade in še neskončno drugih stvari po občutku. Čeprav ob današnjih cenah hrane že to ne bo poceni, pa je bil to zanemarljiv strošek v celotni oceni projekta, ki je presegel vrednost pol milijona evrov. Pa še to, ekipa, ki si je projekt zamislila, je prvotno nameravala torto podariti lokalnim dobrodelnim ustanovam in bolnišnicam, vendar zaradi nekaj dni stanja pod vročimi studijskimi lučmi torta ni bila več primerna za uživanje in je šla v kompostiranje. Za spomin so ohranili le nekaj kosov, menda so med njimi čokoladni merilnik hitrosti in stranska ogledala iz marcipana. Kjer koli že so ogledala in števec, po sedemnajstih letih jih je treba imeti daleč od otroških prstov, saj že dolgo niso več užitna.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje