Pri italijanskem izdelovalcu so jasno določili, da tovorni doblo cargo sodi k znamki Fiat Professional, pristojni za lahka gospodarska vozila, potniški doblo pa ostaja pri Fiatovih osebnih vozilih. Uradno se pri prenovljenem modelu govori o četrti generaciji, letos pa mineva petnajst let, odkar so predstavili prvo generacijo.
Vmes je Fiatov dostavnik v letih 2006 in 2011 osvojil najbolj čislano evropsko lovoriko med tovrstnimi vozili, skupna prodaja pa je nanesla že 1,4 milijona primerkov. Med sebi podobnimi tekmeci se je Doblo v evropskem merilu z 8,9-odstotnim tržnim deležem uvrščal blizu vrha, seveda pa pri Fiatu želijo, da bi bil s prenovo še bolj konkurenčen.
Prijaznejša zunanja podoba
Tokratne generacijske spremembe se odsevajo zlasti na sprednjem delu. Doblo in Doblo Cargo sta dobila nova žarometa, masko hladilnika in sprednji odbijač, preoblikovan je tudi motorni pokrov. Obraz vozila je zdaj nekako nasmejan in prežet z optimizmom, vse skupaj pa približuje videz Fiatovim osebnim avtomobilom. Zadaj je sprememb manj, malenkostno so preoblikovana samo svetlobna telesa.
Tovorni Doblo Cargo je še naprej na voljo v dveh dolžinskih in višinskih izvedbah, s skupno tovorno prostornino do 5,4 kubičnega metra oziroma za dve evro paleti pri običajni izvedbi. Poleg zaprtega tovornega prostora so na voljo tudi kombinirane različice s sedeži in ločenim tovornim prostorom, prekucnik in šasija s kabino. Pri zaprti tovorni različici je novost odprtina na dnu pregradne stene oziroma mreže med tovornim prostorom in potniško kabino, ki omogoča prevoz daljših predmetov. Druga novost so tri sedežna mesta v kabini; poleg voznikovega sedeža je še sedežna klop, pri kateri je pod sedalnim delom priročen predal za odlaganje drobnarij.
Nekaj sprememb je tudi pri armaturni plošči oziroma na njenem sredinskem delu, kjer je lahko nameščen nov multimedijski sistem s povezljivostjo z brezžičnim telefonom in drugimi zunanjimi podatkovnimi naravami, ki ga voznik upravlja na 5-palčnem zaslonu na dotik. Merilniki in vse drugo je ostalo nespremenjeno, le pri potniški različici je plastika armaturne plošče dvobarvna.
Učinkovitejši in varčnejši motorji
Eden ključnih elementov prenove je novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik s 77 kilovati (105 KM), ki dosega visokih 290 Nm navora že pri 1500 vrtljajih. V primerjavi z dosedanjim pogonskim agregatom enake gibne prostornine je po zagotovilih konstruktorjev novinec kar za 40 odstotkov bolj odziven in do 15 odstotkov varčnejši. Poleg tega je bistveno tišji in med vožnjo ustvarja občutek »mehkobe« kot pri potniškem avtomobilu.
Nižjo porabo in boljšo odzivnost so razvojniki dosegli s prilagoditvijo samodejnega ugašanja in zagona motorja, s pnevmatikami z nižjim kotalnim uporom, pametnim alternatorjem, prilagodljivo oljno črpalko in aerodinamičnim paketom. Enake izboljšave so bile opravljene tudi pri 1,3-litrskem turbodizlu s 66 kilovati (90 KM), ki je na voljo tudi z robotiziranim menjalnikom, kjer so porabo znižali za 12 odstotkov.
Motorna ponudba obsega še 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik s 55 kilovati, 1,6-litrski s 66 in 74 kilovati (90 in 100 KM) ter 2,0-litrski s 100 kilovati (135 KM). Turbodizelskim strojem delata družbo še turbinsko podprta 1,4-litrska bencinska štirivaljnika s 70 oziroma 88 kilovati (95 oziroma 120 KM), pri čemer je močnejši na voljo tudi s kombiniranim pogonom na bencin in zemeljski plin. Jeklenke za zemeljski plin so nameščene pod dnom vozila in ne zajedajo tovornega prostora oziroma prtljažnika.
Več potniške prilagodljivosti
Tudi potniška različica je na voljo v dveh dolžinskih in višinskih izvedbah. Ker se za potniški Doblo pogosto odločajo ljudje z aktivnim življenjskim slogom, ki natovarjajo športno opremo in rekvizite, lahko sedeže razporedijo v 30 različnih kombinacij. Glede na število potnikov in postavljenih sedežev je velikost prtljažnika od 790 do 3.200, pri podaljšani različici celo do 4.000 litrov, k temu pa je treba prišteti še nastavitev prtljažne police na dva različna višinska nivoja in dodatnih 23 predalov in polic.
Prenovljena dvojajčna italijanska dvojčka na slovenske ceste prihajata konec aprila, do takrat bo tudi znano, kako bo s cenami; v Italiji so za dva odstotka višje kot so bile doslej.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje