Fiat s ponudbo modelov na evropskem trgu dosega najboljše rezultate na področju povprečnih vrednosti izpustov ogljikovega dioksida. Foto: Fiat/
Fiat s ponudbo modelov na evropskem trgu dosega najboljše rezultate na področju povprečnih vrednosti izpustov ogljikovega dioksida. Foto: Fiat/
Fiat panda
Fiat panda na lestvici posameznih modelov z najnižjimi izpusti zaseda drugo mesto, takoj za fiatom 500. Foto: Fiat
Ford
Ford je s fiesto, ki se je uvrstila na tretje mesto med najbolj čistimi modeli, preprečil popolno italijansko zmagoslavje. Foto: Ford
Fiat
V samem vrhu, na četrtem mestu, je med najčistejšimi tudi fiat grande punto. Foto: Fiat
Fiat
Za uspeh imajo veliko zaslug nove tehnologije, kot je na primer twinair v fiatu 500 in fiatu 500C. Foto: Fiat

Tako namreč kažejo najnovejši rezultati analize trga, ki jih je objavil JATO Dynamics. V primerjavi z letom 2009 to pomeni znižanje količine izpustov ogljikovega dioksida za 6,7 odstotne točke. Analitiki ugotavljajo, da ima največ zaslug za padec vrednosti ponudba velikoserijskih modelov z boljšimi karakteristikami na področju zmanjševanja količin škodljivih izpustov, kot sta na primer ford focus ECOnetic in volkswagen golf BlueMotion. Kot znamka pa na področju zmanjševanja količin ogljikovega dioksida vodi Fiat. Med desetimi najbolj prodajanimi znamkami v Evropi ima namreč Fiat pri svojih vozilih, prodanih v prvi polovici leta 2010, najnižjo povprečno vrednost CO2: 123,5 g/km, kar je za 4,3 g/km manj kot leta 2009.

Med državami s povprečjem 129,3 g/km glede na prodajo avtomobilov na evropski ravni vodi Portugalska, in sicer pred Francijo ter Italijo.

Vodilni kot znamka in kot skupina
Za omenjene vodilne evropske trge je značilno veliko povpraševanje po manjših avtomobilih, kjer se lahko s ponudbo modelov izkažejo prav znamke, kot je Fiat. Povprečju italijanskega izdelovalca 123,5 g/km v prvi evropski deseterici z rezultati sledijo Toyota (128,0 g/km), Peugeot (132,3 g/km), Citroën (133,4 g/km), Renault (134,6 g/km), Ford (137,0 g/km), Opel/Vauxhall (141,0 g/km), Volkswagen (142,2 g/km), Audi (154,2 g/km) in BMW (154,5 g/km).

Pri Fiatu pa so na rezultate analize toliko ponosnejši, ker so tudi na vrhu lestvice dvajsetih posameznih modelov z najnižjim povprečnim izpustom ogljikovega dioksida kar trije njihovi modeli. Na prvem mestu je fiat 500 s 116,0 g/km (za 3,9 g/km manj kot v 2009), na drugem mestu je fiat panda s 118,9 g/km in na četrtem mestu fiat punto s 123,5 g/km. Popolno prevlado italijanskega izdelovalca je preprečila le Fordova fiesta, ki se je uvrstila na tretje mesto s 122,7 g/km. V prvo peterico modelov pa se je s 123,8 g/km uvrstil tudi citroen C3, ki mu v vodilni deseterici sledijo volkswagen polo, opel corsa, peugeot 207, renault clio in audi A3.

Rezultati analize JATO Dynamics kažejo, da na področju zniževanja količin izpustov ogljikovega dioksida vodi Fiat tudi kot skupina s povprečjem 126,2 g/km. Sledijo pa mu Toyota (130,0 g/km), PSA (132,8 g/km), Renault (136,7 g/km) in Hyundai (138,3 g/km).

Uvajanje novih, do okolja prijaznejših tehnologij
Pri Fiatu pri rezultatih, objavljenimi na avtomobilskem salonu v Parizu, poudarjajo, da so dosežki na področju ekologije rezultat dolgoročne strategije, ki temelji na dveh pristopih: uvajanju tehnoloških rešitev za omejevanje porabe in izpustov ter ozaveščanju voznikov, da uporabljajo odgovornejša, do okolja prijaznejša vozila.

V prvem primeru izpostavljajo sodobne pogonske agregate, kot je na primer dvovaljnik TwinAir z največjo močjo 62,5 kW (85 KM), ki je bil premierno predstavljen v fiatu 500 in fiatu 500C. Fiat 500 TwinAir poganja prisilno polnjeni bencinski motorjem z najnižjo povprečno vrednostjo izpustov 92 g/km v kombinaciji z robotiziranim menjalnikom Dualogic™ in 95 g/km v kombinaciji z ročnim menjalnikom.

Tehnologija Multiair za štirivaljne bencinske motorje z uporabo novega elektrohidravličnega sistema upravljanja ventilov zagotavlja, da je izgorevanje ves čas optimalno, izpusti ogljikovega dioksida so manjši za 25 odstotkov, moč pa je večja za 10 odstotkov. Pri dizelskih agregatih pa tehnologija Multijet zagotavlja za 6 odstotkov manjše količine izpustov in za 25 odstotkov večji navor.

Pomembno je tudi izobraževanje voznikov
Drugi pristop Fiatove strategije za zaščito okolja pa predstavlja ozaveščanje voznikov in spodbujanje k odgovornejši, ekološko sprejemljivejši vožnji. Pri Fiatu menijo, da to predstavlja inovativna aplikacija za analizo vožnje eco:Drive, ki s povezavo prek USB-vhoda in sistema Blue&Me™ omogoča zbiranje podatkov o vožnji in na osnovi voznikovega sloga vožnje ponudi konkretne nasvete ter pomaga voznikom doseči optimalno porabo goriva in nižje vrednosti izpustov.

Besedilo: M. Kr.