Ime Lynk & Co je skovanka iz interne kode za znamko,
Ime Lynk & Co je skovanka iz interne kode za znamko, "Lynk", ki se nanaša na med seboj povezane avtomobile, in dela "& Co", ki naj bi sprožil asociacijo na družbo. Foto: Lynk & Co.

Ford je lastnik luksuzne znamke Lincoln in zdaj verjetno postane vse takoj veliko bolj jasno. Pravni temelj Fordovega argumenta je temeljil na zaščiti blagovnih znamk, kjer imajo podjetja z uveljavljenimi blagovnimi znamkami pravico preprečiti drugim uporabo imen, ki so si podobna, kar bi lahko vodilo do zmede potrošnikov.

Spori blagovnih znamk, kot je na primer ta, se pogosto osredinjajo na fonetične podobnosti, verjetnost zmede potrošnikov in možnost, da ena blagovna znamka izkoristi dobro ime druge. Fordov pravni zahtevek se je osredinjal na domnevo, da bi ime Lynk & Co lahko škodilo Lincolnovi prisotnosti in ugledu na trgu. Gre namreč za znamko z več kot 100-letno zgodovino. Spor se je na koncu poravnal zunajsodno, Alain Visser, izvršni direktor Lynk & Co, pa je pozneje vse skupaj komentiral tako: "Zakaj bi podjetje, ki želi vsebinsko razburkati avtomobilsko industrijo in se popolnoma razlikovati od tradicionalnih znamk, kopiralo uveljavljeno tradicionalno ime? Smo precej predrzni, a ne tako predrzni.”

Ford je menil, da bi lahko ime Lynk & Co škodilo znamki Lincoln. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ford je menil, da bi lahko ime Lynk & Co škodilo znamki Lincoln. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kaj pomeni ime Lynk & Co?

Sicer pa je ime Lynk & Co skovanka iz interne kode za znamko, "Lynk", ki se nanaša na med seboj povezane avtomobile, in dela "& Co", ki naj bi sprožil asociacijo na družbo. Povezana družba torej. S tem pa pridemo do globljega bistva in poslovne vizije podjetja Lynk & Co, ki po besedah Alaina Visserja stavi na to, da so avtomobili danes absolutno premalo izkoriščeni. V viziji razvoja je tako zaznati poslovni model, ki se bo lotil dejstva, da je danes avto na dan v uporabi štiri odstotke svojega časa 96 odstotkov časa stoji parkiran. To v novi digitalni ekonomiji deljenja zagotovo odpira nove možnosti za cenejšo rabo avta na eni strani in za njegovo boljšo izkoriščenost na drugi. In če smo že pri primerjavah, se tak poslovni model vsekakor zelo razlikuje od Lincolnovega poslovnega imena. Morda so se tudi za to lažje dogovorili po zunajsodni poti.