Največkrat smo premagovanju težnosti priča ob kakšnih kaskaderskih podvigih, pa recimo tudi na relijih, kjer tovrstne podvige praviloma izvajajo izurjeni vozniki s temu posebej prilagojenimi vozili.
Ampak, če imaš na voljo potrebno znanje, opremo in poligon, se lahko vse skupaj izvede tudi bolj preprosto in nadzorovano. Če bi to poskusili z običajnim avtomobilom, bi bil ta po koncu skoka verjetno v nevoznem stanju, hude posledice pa bi lahko občutila tudi voznikova hrbtenica. Vse to premore nova generacija raptorja – torej evropske različice mišičastega poltovornjaka, ki je v svoji drugi generaciji zdaj pripeljal tudi v Slovenijo.
Pomembna je uravnoteženost
Že ob naši prvi vožnji smo ugotovili, da je najbolj opazna novost tega avtomobila močan bencinski motor, ki ima 212 kilovatov moči in je bolj odziven od svojega le turbodizelskega predhodnika. Ker to ni več turbodizel, lahko ta motor posledično tudi pošteno zarohni.
Zelo pomembno je, da avtomobil pred skokom uravnotežimo, saj ga med samim letom ne bomo mogli več kontrolirati. In voznikove reakcije ne bodo na preizkusu le prej, ampak tudi po samem pristanku, saj je treba avtomobil uloviti. Ampak raptorjeva fizika v resnici kar dobro igra v korist našim adrenalinskim podvigom. Inženirjem je namreč s pametno razporeditvijo mase uspelo avtomobil kljub obliki poltovornjaka kar dobro uravnotežiti. Zasluga, da smo skok lahko ponovili večkrat, gre raptorjevi dirkaški tehniki.
Kako je raptor poletel po zraku? Vabljeni k ogledu video prispevka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje