Za pogon po novem skrbi tudi 3-litrski motor V6 turbobencinski ecoboost, pri katerem za povečevanje moči še vedno skrbita dva turbinska polnilnika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Za pogon po novem skrbi tudi 3-litrski motor V6 turbobencinski ecoboost, pri katerem za povečevanje moči še vedno skrbita dva turbinska polnilnika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Največkrat smo premagovanju težnosti priča ob kakšnih kaskaderskih podvigih, pa recimo tudi na relijih, kjer tovrstne podvige praviloma izvajajo izurjeni vozniki s temu posebej prilagojenimi vozili.

Ampak, če imaš na voljo potrebno znanje, opremo in poligon, se lahko vse skupaj izvede tudi bolj preprosto in nadzorovano. Če bi to poskusili z običajnim avtomobilom, bi bil ta po koncu skoka verjetno v nevoznem stanju, hude posledice pa bi lahko občutila tudi voznikova hrbtenica. Vse to premore nova generacija raptorja – torej evropske različice mišičastega poltovornjaka, ki je v svoji drugi generaciji zdaj pripeljal tudi v Slovenijo.

Pri skoku s ford raptorjem smo sodelovali z inštruktorjem varne vožnje Janezom Maroltom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri skoku s ford raptorjem smo sodelovali z inštruktorjem varne vožnje Janezom Maroltom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pomembna je uravnoteženost

Že ob naši prvi vožnji smo ugotovili, da je najbolj opazna novost tega avtomobila močan bencinski motor, ki ima 212 kilovatov moči in je bolj odziven od svojega le turbodizelskega predhodnika. Ker to ni več turbodizel, lahko ta motor posledično tudi pošteno zarohni.

Na slovenske ceste je zapeljala druga generacija rangerja raptorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na slovenske ceste je zapeljala druga generacija rangerja raptorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Zelo pomembno je, da avtomobil pred skokom uravnotežimo, saj ga med samim letom ne bomo mogli več kontrolirati. In voznikove reakcije ne bodo na preizkusu le prej, ampak tudi po samem pristanku, saj je treba avtomobil uloviti. Ampak raptorjeva fizika v resnici kar dobro igra v korist našim adrenalinskim podvigom. Inženirjem je namreč s pametno razporeditvijo mase uspelo avtomobil kljub obliki poltovornjaka kar dobro uravnotežiti. Zasluga, da smo skok lahko ponovili večkrat, gre raptorjevi dirkaški tehniki.

Kako je raptor poletel po zraku? Vabljeni k ogledu video prispevka iz oddaje Avtomobilnost.