Najprej je funkcijo blue cruise mogoče naročiti samo v električnem športnem avtomobilu mustang mach-e. Aktivacija je plačljiva, obstajajo mesečne ali letne naročnine. V prihodnje bo sistem mogoče naročiti tudi ob nakupu vozila, kar naj bi ga v celoti pocenilo. Foto: Ford
Najprej je funkcijo blue cruise mogoče naročiti samo v električnem športnem avtomobilu mustang mach-e. Aktivacija je plačljiva, obstajajo mesečne ali letne naročnine. V prihodnje bo sistem mogoče naročiti tudi ob nakupu vozila, kar naj bi ga v celoti pocenilo. Foto: Ford

Po Veliki Britaniji sme Ford svojo tehnologijo uporabljati tudi v Nemčiji in prodajati avtomobile s funkcijo polavtonomne vožnje “Level 2+”, ki voznikom omogoča, da na določenih odsekih avtoceste umaknejo roke s krmila.

Zvezna uprava za motorni promet (KBA) je prižgala zeleno luč za tako imenovano tehnologijo blue cruise, so sporočili iz Forda. "Podatki iz več kot milijona testnih kilometrov, zbranih po vsem svetu, so bili osnova za uspešno odobritev v Nemčiji," je povedal vodja Forda Torsten Wey.
Poleg Forda imajo svoje asistenčne sisteme z nivojem 2+ tudi že druge znamke. Junija je na primer BMW dobil dovoljenje KBA za prostoročno vožnjo na določenih odsekih avtoceste do hitrosti 130 km/h.

Od maja 2022 ima Mercedes v luksuznih modelih razreda S in EQS "drive pilot", ki omogoča 3. stopnjo avtonomne vožnje. Avtomatizirana vožnja po večpasovnih cestah je mogoča tudi, ko voznik gleda film ali uporablja svoj pametni telefon.

Vozniki, ki uporabljajo tehnologijo "blue cruise" morajo še vedno paziti na promet. Če zaspijo ali s svojim pametnim telefonom brskajo po spletu, infrardeča kamera to zazna in sproži opozorilni ton. Če se voznik še vedno ne odzove, avto upočasni vožnjo.

V Avtomobilnosti smo v Nemčiji že spustili krmilo in stopalke ter med vožnjo brez slabe vesti gledali v kamero ali gledali Avtomobilnost. Kako je videti tretja stopnja avtonomne vožnje, ki jo ponuja prestižni mercedes? Vabljeni k ogledu videoreportaže.