Leta 1980 se je začela uspešna pot modela Fiat Panda. Foto: EPA
Leta 1980 se je začela uspešna pot modela Fiat Panda. Foto: EPA

Model fiat panda, ki je osvojil tako italijanske kot druge evropske voznike, je s šestimi milijoni registriranih vozil eden najbolje prodajanih mestnih modelov.

Po prvem, prodajno zelo uspešnem modelu se je septembra 2003 predstavila nova panda, ki je po predhodnici podedovala ime in bistvo in ki nadaljuje uspešno zgodbo svojega predhodnika - leto 2009 se je tako končalo z rekordno prodajo 300.000 vozil.

Malček z mnogimi rekordi
Komercialni uspeh novega fiata pande so spremljale številne mednarodne nagrade, med njimi ugledni naziv evropskega avta leta 2004 “Car of The Year 2004”, ki je bil prvič podeljen vozilu tega segmenta.

Poleg vodilne vloge v segmentu ima model še nekaj rekordov: bilo je prvo prostorno kompaktno vozilo (dolgo manj kot 4 metre), opremljeno z dizelskim motorjem (1986), vozilo je bilo prvo v svoji kategoriji opremljeno s štirikolesnim pogonom (1983) ter s paleto do okolja prijaznih motornih različic za manjšo porabo goriva (panda elettra, predstavljena leta 1990, je bil eden izmed prvih električnih avtomobilov).

Vozila v današnji paleti so lahko opremljena s tradicionalnimi motorji (bencinskimi in dizelskimi, od 40 kW do 73,5 kW) in alternativnimi pogonskimi agregati (metan in LPG) v kombinaciji z ročnim ali robotiziranim, sekvenčnim menjalnikom (Dualogic™), pa tudi različice z dvo- ali s štirikolesnim pogonom - zadnje generacije so opremljene tudi z elektronsko zaporo diferenciala (Electronic Locking Differential) v kombinaciji z ESP-jem (Electronic Stability Program).

Koliko je treba odšteti za pando?
Kot zanimivost naj omenimo še, da je pred 30 leti italijanski delavec za nakup fiata pande potreboval devet mesečnih plač (3.700.000 italijanskih lir) - danes za nakup tega vozila potrebuje le še šest plač.