Leta 1902 so ustavnovili podjetje Cadillac Automobile Company, ki pa je sedem let pozneje postalo del velikega avtomobilskega konglomerata General Motors (GM), kjer je še danes. GM, ki poleg Forda in Chryslerja sestavlja "veliki ameriški avtomobilski trojček", je v svoji dolgi zgodovini predstavil kar nekaj avtomobilskih znamk, ki so postale uspešnice. Buick, chevrolet, hummer, a nedvomno si je kadilak prislužil najbolj kultni status, ki je postal ena najbolj prepoznavnih ikon ameriške popkulture. Če si nekaj pomenil, si vozil kadilaka, je takrat veljalo. Ta vozila z znamentitimi krilci je posebno oboževal kralj rokenrola Elvis Presley, v kadilaku so okrog prevažali tudi ameriške predsednike. Pravzaprav jih še vedno, saj se v njem vozi tudi Barack Obama, svojega pa je imel tudi nekdanji jugoslovanski voditelj Josip Broz Tito.
Zvezdniki na drugi strani luže se trenutno navdušujejo nad ogromnim kadilakom SUV-jem escalade. Je priljubljeno vozilo ameriških raperjev, ima ga tudi slavni nogometaš David Beckham, v priljubljeni televizijski seriji Sopranovi pa ga je vozil tudi glava družine Tony. Stari kadilakovi kabrioleti se še vedno pogosto znajdejo v številnih oglasih za druge izdelke in na koledarjih, kjer jih krasijo lepotice. A kadilak ne počiva na starih lovorikah, legendarnim modelom fleetwood, coupe de ville in eldorado se pridružujejo novi in tako vztrajno širijo že tako veliko družino. Pustimo torej kadilakovo preteklost ob strani in poglejmo, kaj nam ponuja za prihodnost.
Kupe CTS-V
Ste vedeli, da je kadilak dobil ime po francoskem raziskovalcu iz sedemajstega stoletja Antoineu Laumet de La Motheu, ki si je nadel naziv lord Cadillac in je leta 1701 na svojem popotovanju čez lužo ustanovil ameriško mesto Detroit? In prav v tem mestu te dni spet vsi skačejo okrog kadilaka. V Detroitu namreč poteka tradicionalni avtosalon, na katerem kadilak letos premierno predstavlja kupejevsko različico modela CTS-V. Avtomobil s 6,2-litrskim motorjem VB, ki razvije 415 kilovatov (556 KM) moči, je že osvojil srca strokovnjakov, na odziv kupcev pa bo treba še počakati, saj ga bodo kot model 2011 začeli serijsko proizvajati poleti.
Koncept XTS platinum
V Detroitu cadillac predstavlja tudi koncept XTS platinum, od katerega pričakujejo, da bo dostojno zamenjal modela STS in DTS. Poganja ga 3,6-litrski bencinski motor V6, konceptno različico pa bogati tudi hibridni pogon, pri katerem se akumulator lahko polni kar s pomočjo navadne vtičnice, polnjenje pa traja pet ur. Pozitivne kritike je požela tudi armaturna plošča, v katero so vgrajeni elektronski zasloni za merjenje hitrosti, obratov ... Ko je avtomobil ugasnjen, je vidna le prazna črnina, ob vžigu motorja pa armaturna plošča spominja na okrašeno novoletno drevesce, se nasmihajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje