Pri izdelovalcu suvereno govorijo o novi generaciji smarta fortwo in poudarjajo, da kupcem ne bodo ponudili le osvežene embalaže, večje izbire novih barv karoserije in kozmetičnih sprememb na armaturi in v notranjosti, temveč tudi sodobne in do okolja prijaznejše pogonske agregate. Razpon moči bo segal od 40 do 74 kilovatov; prvi izpuha tudi najmanj ogljikovega dioksida, le 86 gramov na kilometer.
Osnovni karoserijski izvedbi ostajata dve, in sicer kupe ter kabrio. Več kupcev bodo poskušali privabiti s posebnimi nadgradnjami opreme, najbolj zahtevnim in izbirčnim pa bodo še naprej ponujali različico brabus.
Manj goriva in manj ogljikovega dioksida
Brabuse bo po novem poganjal za malenkost močnejši motor, in sicer litrski trivaljnik s 75 kilovati (102 KM), prej 72 kW, in največjim navorom 147 Nm, ki izpuha 119 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Še z boljšimi, tovarniško izmerjenimi podatki se lahko pohvalijo štirje ostali pogonski agregati v ponudbi. Osemdecilitrski motor cdi s 40 kilovati (54 KM), največjim navorom 130 Nm in povprečno porabo 3,3 litra na 100 kilometrov je s 86 g/km že prej omenjeni rekorder v ponudbi.
Nekaj več, 97 g/km, ogljikovega dioksida izpuhata oba trivaljna litrska bencinska motorja s 45 kW (61 KM) oziroma 62 kW (71 KM) in povprečno porabo 4,2 litra goriva. 114 gramov ogljikovega dioksida pa v zrak spusti prav tako litrski trivaljnik z največjo močjo 62 kilovatov (84 KM) in povprečno porabo 4,9 litra.
Optimizem kljub zelo različnim izkušnjam
Na domačem nemškem trgu je najcenejšega smarta mogoče dobiti že za 9.990 evrov, najdražji na ceniku pa je serijski Brabus, za katerega je treba odšteti že kar nespodobnih 19.870 evrov. Razlika v ceni je seveda očitna, prav tako pa so precej različne izkušnje prodajalcev s prodajo smartov.
Dejstvo je, da so izdelovalci pri prodaji smarta pričakovali večji uspeh, čeprav se lahko pohvalijo, da so od začetka prodaje leta 1998 prodali približno 1,2 milijona primerkov mestnega malčka, ki so mu strategi napovedovali kultni status že ob lansiranju. Napovedi so se le delno uresničile, saj je za marsikoga še vedno le prestižna igrača, uporabna predvsem v evropskih velemestih.
Besedilo: M. Kr.
Foto: Daimler
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje