Gill Pratt pravi, da bo ena sama pogonska tehnologija težko zadostila potrebe vseh voznikov, ki so si med seboj zelo različni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Gill Pratt pravi, da bo ena sama pogonska tehnologija težko zadostila potrebe vseh voznikov, ki so si med seboj zelo različni. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Gill Pratt meni, da bodo ljudje izbirali različne tehnologije v mobilnosti, saj nekateri opravljajo le kratke poti, spet drugi daljše. Navade so zelo različne, prihodnosti pa ne vidi zgolj v električnih vozilih, ampak tudi v e-gorivih in vodikovih vozilih.

Meni, da zgolj električna vozila ne bodo mogla zadovoljiti potreb vseh ljudi po mobilnosti, čeprav je elektrika ena od rešitev, če obstaja ustrezna polnilna mreža. "To bo ena od rešitev, ki bo sobivala z avtomobili, ki jih poganjajo e-goriva in vodik," meni sogovornik. Pratt opozarja na pomanjkanje litija, ki ga uporabljajo za izdelavo baterij. Po mnenju znanstvenika za izdelavo enega električnega vozila porabijo toliko materiala kot za šest ekvivalentnih priključnih hibridov ali devetdeset hibridnih modelov. To je Toyotino pravilo 1-6-90. Gill Pratt meni, da bi lahko 90 priključnih hibridov zmanjšalo izpuste ogljikovega dioksida 35-krat bolj kot eno samo električno vozilo.

Toyota v prihodnosti velik potencial vidi tudi v vozilih na vodik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Toyota v prihodnosti velik potencial vidi tudi v vozilih na vodik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Zato mislim, da imajo ključ oblikovalci vladnih politik. Oni morajo bolje razumeti človeško psihologijo, nato pa morajo znati motivirati vsakega posameznika, da najde način, kako pomagati okolju. Ljudje morajo imeti izbiro, ne smemo jih prisiliti v nekaj, česar ne želijo," pravi Pratt, ki meni, da bo trajalo desetletja, da bomo nadomestili 1,2 milijarde vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, ki vozijo po cestah sveta.

Vabljeni, da si obsežen pogovor z zanimivim sogovornikom iz Toyote ogledate v videu iz oddaje Avtomobilnost. Med drugim je spregovoril tudi o potencialu jedrskega reaktorja, ki se imenuje mali modularni reaktor. Pravi, da je danes na trgu veliko zagonskih podjetij, ki se ukvarjajo s tem, zato je tudi sam zelo optimističen glede uvajanja novih pogonskih tehnologij v prevozna sredstva. Pod člankom pa še nekaj videoreportaž o vodiku.