Situacije, ko led in sneg letita z vozil, so zelo nevarne na vseh cestah in za vse udeležence, predvsem pa na avtocestah, kjer lahko zaradi večjih hitrosti led, ki prileti z vozila, prebije tudi vetrobransko steklo in hudo poškoduje udeležence. Foto: BoBo
Situacije, ko led in sneg letita z vozil, so zelo nevarne na vseh cestah in za vse udeležence, predvsem pa na avtocestah, kjer lahko zaradi večjih hitrosti led, ki prileti z vozila, prebije tudi vetrobransko steklo in hudo poškoduje udeležence. Foto: BoBo

Zmrznjen sneg in led, ki padata z vozil, lahko predstavljata veliko nevarnost za voznike v prometu in lahko povzročita hude poškodbe. Zato je pomembno, da vozniki pred vožnjo vozila očistijo.

Vožnja z neočiščenim vozilom, na katerem je sneg ali led, je prepovedano početje. Pri Darsu so o tovrstnih vozilih obveščeni na dva načina. En način je, da prek nadzornih kamer opazujejo neustrezno dogajanje. Vedeti je treba, da niso samo vozniki težkih tovornjakov tisti, ki ne očistijo vozil, enako velja za voznike osebnih avtomobilov. Drugi pa nastane takrat, ko se začnejo postopki, vezani na odškodninsko odgovornost. Nekateri vozniki si zapomnijo registrsko številko povzročitelja.

Obveznost voznikov, da očistijo vozilo, določa zakon o pravilih cestnega prometa, medtem ko nadzor izvaja policija. V zadnjih letih so vzpostavili dodatne nadzorne točke, ki omogočajo delo vsem nadzornim organom, tako Darsu kot tudi policiji, carini in inšpektorjem.

Vozniki tovornjakov lahko že na avtocesti očistijo sneg s prikolice

Sneg in zimske razmere ne predstavljajo težav samo pod kolesi, ampak tudi na strehi. Površina ene prikolice meri okoli 34 kvadratnih metrov. Če zapade samo 20 centimetrov snega, to pomeni, da bi moral voznik z vozila odstraniti sedem "kubikov" snega. Po vzoru drugih upravljavcev v Evropi so se tudi na Darsu pred leti odločili, da vzpostavijo podeste za čiščenje snega z vozil.

Kako je videti tak podest, si lahko ogledate v videoreportaži iz arhiva oddaje Avtomobilnost.