Za dva modela je sodoben stalni štirikolesni pogon serijski (2.8 V6), za dva pa je zdaj doplačljiv. Foto: Opel
Za dva modela je sodoben stalni štirikolesni pogon serijski (2.8 V6), za dva pa je zdaj doplačljiv. Foto: Opel
Opel insignia
Najbolj izrazita insignia 4 x 4 še vedno ostaja model OPC, ki je hkrati najmočnejši opel vseh časov. Foto: Opel

Pri Oplu so jesen izkoristili za nežno prenovo uspešne insignie, ki je končno dobila tudi zanimivo kombinacijo dvolitrskega dizla (118 kW/160 KM) in štirikolesnega pogona, prej rezerviranega za najmočnejše bencinske stroje. Pri Oplu so tako prisluhnili kupcem, predvsem pa upoštevali statistiko, ki pravi, da se je kar 45 odstotkov kupcev različice z bencinskim dvolitrskim prisilno polnjenim strojem odločilo za štirikolesni pogon, ki ga je treba doplačati, pri šestvaljnikih pa je serijski. Dizelski motor, ki bo na voljo s štirikolesnim pogonom, je dvolitrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem in vso sodobno tehnologijo dizla 21. stoletja – neposredni vbrizg, skupni vod, štiriventilska tehnika, tipala kompresije … Seveda je primeren tudi zato, ker je najvišji navor 350 Nm enak kot pri bencinskem dvolitrskem turbo motorju – le moč je precej nižja, saj zmore CDTi 118 kW (160 KM) pri 4.000 vrtljajih (bencinski 162 kW/220 KM).

So pa pri Oplu s prenovo optimizirali vse dizelske motorje, ki se vrtijo v insignii, in ti so tako po zagotovilih tovarne od zdaj še mirnejši in tišji.

Stalni štirikolesni pogon, ki je namenjen insignii, sicer uporablja Haldexovo večploščno sklopko zadnje generacije, ki ne potrebuje več vrtenja kolesa, da prenese del navora na zadnjo os. sistem zmore reagirati v 80 milisekundah in prenesti na os z več oprijema tudi do 100 odstotkov navora.

Insignia pa v paketu štirikolesnega pogona ponuja še aktivni zadnji diferencial eLSD, ki zmore, spet prek posebne sklopke, prenašati potreben navor med zadnjima kolesoma, ko to začutijo tipala, ki prek računalnika nadzirajo oprijem koles in preneseno količino navora med levim in desnim zadnjim kolesom.

Omenjena nova kombinacijo tudi pomeni, da je mogoče dobiti štirikolesni pogon zdaj nekoliko ceneje, saj je pri dizlu tak paket na voljo za 30.030 evrov (pri 2.0 turbo za 30.880 evrov), sicer pa štirikolesni pogon ceno 2.0 CDTi dvigne za natanko 3.100 evrov.

Besedilo: Ma. K.
Foto: Opel