Kljub ciljem zmanjšanja, določenim leta 2010 za na novo registrirana vozila, se izpusti vozil v Evropi niso zmanjšali, kar ogroža zeleno agendo Evrope, oceno Evropskega računskega sodišča (ECA) povzema tiskovna agencija Reuters.
V izjavi je Evropsko računsko sodišče navedlo, da so po letu 2010 proizvajalci avtomobilov izkoristili vrzeli v zahtevah glede testiranja in zmanjšane izpustov dosegli v laboratoriju, ne pa tudi v dejanskih razmerah na cesti. Afera "Dieselgate" – ko je Volkswagen leta 2015 priznal, da je opremil 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu s programsko opremo, ki je goljufala pri testih dizelskih izpustov – so uvedli nov laboratorijski preskusni cikel, ki bolje odraža dejanske izpuste na cesti. Obvezen je postal septembra 2017.
"To je dejansko zmanjšalo (vendar ne odpravilo) vrzel med laboratorijskimi in dejanskimi izpusti. Realni izpusti iz običajnih avtomobilov – ki še vedno predstavljajo skoraj tri četrtine registracij novih vozil – se niso zmanjšali," Reuters navaja revizorje.
"Zelena revolucija v EU-ju se lahko zgodi le, če bo veliko manj onesnažujočih vozil, a izziv je ogromen," je v izjavi dejal Pietro Russo, član Evropskega računskega sodišča, ki je vodil revizijo. "Pravega in oprijemljivega zmanjšanja izpustov CO2-ja iz avtomobilov ne bo, dokler bodo prevladovali motorji z notranjim zgorevanjem, hkrati pa je elektrifikacija voznega parka v EU-ju velik podvig," še dodaja Russo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje