Zunanjost novega modela XJ bodo poudarjala aluminijasta platišča, ki bodo na voljo v 18-, 19- ali 20-palčni velikosti. Osnovni model bo kupce olajšal za približno 76.900 evrov (podatki za nemški trg). Foto: Jaguar
Zunanjost novega modela XJ bodo poudarjala aluminijasta platišča, ki bodo na voljo v 18-, 19- ali 20-palčni velikosti. Osnovni model bo kupce olajšal za približno 76.900 evrov (podatki za nemški trg). Foto: Jaguar
Jaguar XJ
Jaguar XJ bo na voljo v dveh izvedbah. Prva bo v dolžino merila 5.122 milimetrov, druga pa 5.247 mm. Foto: Jaguar

V eni izmed londonskih galerij je novo "britansko mačko" predstavil ameriški komik in igralec Jay Leno.

Britanski proizvajalec prestižnih avtomobilov iz Coventryja, ki ga je lani prevzela indijska Tata, se bo s prenovljenim zastavonošo - modelom XJ, ki ga proizvajajo od leta 1968 - postavila ob bok predvsem nemškim tekmecem. Današnji odzivi medijev so model XJ že označili kot najdrznejšo potezo Jaguarja v preteklih 40 letih.

Oblikovno prenovljeni model predstavlja nadaljevanje smernic manjših modelov XF in XK, povsem novi pa je zadek. XJ-ja so inženirji postavili na že znano, a nekoliko prilagojeno osnovo prejšnje generacije (iz leta 2003), ki ima šasijo iz aluminija.

Notranjost še naprej prestižna
Tudi potniška kabina je sodobno oblikovana, kakovostno izdelana in v skladu z najnovejšimi smernicami. Oblikovalci so med drugim vgradili 8-palčni na dotik občutljiv zaslon, ki bo vozniku in sopotniku omogočal gledanje dveh slik hkrati.

Za zdaj trije motorji
Ponudba motorjev se začne pri 3,0-litrskem turbodizelskem motorju V6 z močjo 202 kilovata in porabo 7,0 litra na 100 prevoženih kilometrov. Poleg tega bosta na voljo dva 5,0-litrska osemvaljna bencinarja. Šibkejši bo razvil 283 kW, drugi pa 375 kilovatov. Za prenos moči vseh agregatov bo skrbel 6-stopenjski samodejni menjalnik.

Tudi zaradi izjemnega koeficienta upora zraka (0,29) bo najmočnejši motor od ničle do stotice pospešil v 4,7 sekunde.