S 80 ima novo masko, uporabljeni so novi materiali, predvsem pa so prenovljeni motorji. Foto: Volvo
S 80 ima novo masko, uporabljeni so novi materiali, predvsem pa so prenovljeni motorji. Foto: Volvo
Lexus IS 250C
Značilnost Lexusa IS 250 C je seveda zložljiva streha, ki se samodejno zloži v 20 sekundah. Foto: Lexus

In kaj je pri vsem tem sploh še Švedskega? Hvala bogu vse, razen lastništva. Sodobni kapitalisti lastništvo tako ali tako pojmujejo po svoje in še sreča, da sodobni kapitalisti ne znajo delati avtomobilov. Znajo sicer biti lastniki, časi Forda seniorja in njegove generacije, ko so lastniki dejansko tudi poznali tako vozila kot proizvodni proces in napredne tehnologije, pa so že zdavnaj minili.

Celotno oddajo Avtomobilsko-prometne minute lahko poslušate tukaj.

S 80 je torej švedski izdelek! Z vsakim vlaknom, z vsakim koščkom kovine, z vsako svežo zamislijo. Niti Američani, kaj šele Kitajci, niso sposobni narediti takšnega avtomobila, pa si lahko lastništvo potakajo kot frnikole sem ter tja.

Prenovljeni maska, materiali in predvsem motorji
S 80 je malo prenovljen; maska, materiali in predvsem novi motorji. D5, ki asociira na legendarno ime T5, je petvaljno slavo prenesel na sveto zemljo dieslov. 150 odličnih kilovatov je to. Poskočnih, resnobnih in, če motor zavrtimo, celo rezko zvočnih. Umirjena vožnja za ogromno limuzino pokaže smešno porabo, sedem litrov nafte; čim vozilo pospeši pa se izkažeta popolno podvozje in popolno udobje v kabini.

Da bi avtomobil še bolj izstopal, (kot Šved v nemškem kraljestvu že sam tako ali tako), so mu v našem primeru nataknili še športni paket imenovan »R-desing«! Kljub osnovnemu paketu opreme Summum, pa so športni dodatki, tako na karoseriji kot v kabini, zelo opazni in tudi praktični. To je lep avto, ki ga celo Kitajci ne bodo mogli banalizirati, še manj pa kopirati!

"Odkril" se je tudi Lexus
Po maseratiju GranCabrio se razkrivajo tudi še drugi – nazadnje so pred dnevi odkrili streho naslednjemu – tudi prestižnejšemu – to je Lexus IS 250 C, pomeni: 464 cm dolg 4-sedežni cabriolet, udoben, tih, prefinjen, varen, 153-kilovatni 6-valjnik pa je povezan s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kar poveča občutek uglajenosti in dinamike med vožnjo.

Značilnost Lexusa IS 250 C je seveda zložljiva streha – je tridelna in se (seveda samodejno) zloži v 20 sekundah. IS 250 C v osnovni opremi Finesse stane 53 tisoč 900 evrov; število letno prodanih kabrioletov v tem razredu lahko preštejemo na prste obeh rok, pri Lexusu letos računajo s prodajo štirih vozil …