Tokrat spet potujemo v času, selimo se v leta pred 8. marcem 1950, ko so v Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu izdelali prvi primerek kultnega transporterja. Zgodba gre takole, tri leta prej, leta 1947, je Volkswagnovo tovarno v Wolfsburgu obiskal nizozemski uvoznik Volkswagnovih vozil Ben Pon. Tovarna, čeprav je bilo to še kratek čas po koncu druge svetovne vojne, je bila že takrat velikanska. Ben je med obiskom tovarne opazil, da delavci uporabljajo za, kot bi rekli danes, optimizacijo delovnega procesa v ogromni tovarni preproste tovornjake, s katerimi hitreje prepeljejo različen material po tovarni.
To so bili časi, ko se je iz malo naredilo veliko in Ben je iz torbe potegnil blokec, vzel v roke svinčnik in narisal transporter. V resnici je narisal hrošča z več prostora, torej bullija. Evropa se je takrat postavljala na noge in lahko transportno vozilo je bilo kot naročeno. Proizvodnja je stekla, model pa je dobil ne posebej izvirno tovarniško kodo typ 2. Po hrošču – typ 1. Toliko o delovni različici VW transporterja, ki je hitro dobil vse mogoče izvedenke za prevoz tovora, potnikov, postal je reševalno vozilo in še in še.
Nizozemci ali Američani?
Včasih se je reklo, da ni odmora, dokler traja obnova. A tudi Evropa je dočakala trenutek počitka. V primeru californie je ključno pomagal Američan, a imena california ni dobila zaradi tega. Zgodba sega v leto 1951. Amerika je imela takrat v Nemčiji približno 1,6 milijona vojakov, območje njihove prisotnosti pa je bilo predvsem na Bavarskem in hessenskem območju, pomembne baze pa so bile tudi v mestih, Frankfurt, Wiesbaden, Stuttgart, Mannheim, Kaiserslautern in Heidelberg. Ni povsem znano, od kod se je pojavil ameriški oficir, ki je kupil VW transporter v različici za prevoz ljudi, kombi torej, in ga odpeljal naravnost k predelovalcu Westfalia. Na tem mestu moramo dodati, da si zgodovinski viri niso povsem enotni, ali je v Westfalio z isto prošnjo in bullijem prej zavil ameriški oficir ali nizozemski parček, a jasno je, da je bila želja enaka – bullia predelati v tako konfiguracijo, da se bo dalo z njim potovati in v njem udobno prespati.
Ni pa sporno dejstvo, da so se mojstri Westfalie preobrazbe bullija v avtodom lotil leta 1951 in ker je Westfalia podjetje z izjemno zgodovino, njihovi začetki segajo v leto 1844, uspeh in povečanje proizvodnje že takrat super popularnega bullija v avtodom ni bilo pod vprašajem. Westfalia je pozneje več naslednic transporterja uspešno predelala in prodajala, dokler se pri VW niso odločili na to polje vstopiti samostojno. Takrat je nastala california, kultni evropski avtodom.
Pred kratkim smo v Avtomobilnosti preizkusili najnovejšo californio. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje