Pnevmatika, oziroma po domače guma, je eden najpomembnejših elementov varnosti pri vožnji. To je popolnoma logično, saj gre za edini stik vozila s podlago.
Pnevmatike so blažilniki in hkrati pomemben del avtomobilskega podvozja. Kot vmesni člen med cesto in avtomobilom imajo gume številne naloge, zagotavljati pa nam morajo predvsem varno, udobno in tudi gospodarno vožnjo.
Zdržati morajo tudi dolgotrajne vožnje z veliko hitrostjo, v vseh vremenskih razmerah zagotoviti dober stik s cestiščem ter uspešno prenašati vzdolžne sile pri pospeševanju in zaviranju. To velja tudi za prenašanje bočnih sil v ovinkih in pri vodenju avtomobila. Pri kotaljenju po cesti tudi ne smejo povzročati preveč hrupa.
Pnevmatike bistveni element varne vožnje
S predavanjem o pnevmatikah se začne vsaka šola varne ali pa dinamične vožnje, ker je pomembno, da vozniki razumemo njihovo delovanje. Optimalno delovanje pnevmatik pa ima omejen rok trajanja. V oddaji Avtomobilnost smo se skupaj s strokovnjaki s področja avtomobilskih pnevmatik posvetili nalogi, kako ga podaljšati.
Na pnevmatike vplivajo na eni strani zunanji, vremenski vplivi, na drugi strani pa naš način rabe in mehanske obremenitve. Vsak lastnik vozila bo veliko naredil že s tem, če bo tudi ročno ‒ z merilnikom, vsaj enkrat na mesec preveril raven napolnjenosti pnevmatike z zrakom. Prenizek zračni tlak povzroča pregrevanje pnevmatik in večjo porabo goriva, previsok pa poveča občutljivost na cestne ovire in luknje ter poslabša udobje v vožnji. V obeh primerih je obraba pnevmatik hitrejša in nepravilna.
Bodite pozorni tudi na tujke
Uroš Suhadolc, ki je pri podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires zadolžen za tehnično podporo kupcem, svetuje tudi, da pri vsaki kontroli tlaka pregledate še tekalno plast pnevmatike. Vanjo se namreč lahko zagozdi kakšen tujek, pozorni pa bodite tudi na stanje robov in globino profila. To lahko pri zimskih pnevmatikah preprosto preverimo z robom kovanca za dva evra.
K daljši življenjski dobi pnevmatik pa pripomore tudi redna rotacija, saj se pnevmatike na sprednjih kolesih običajno obrabljajo drugače kot na zadnjih, zato je pametno, da enakomerno menjujemo njihove položaje. Suhadolc svetuje rotacijo med 5.000 in 7.000 kilometri.
Obraba odvisna od sloga vožnje
Na življenjsko dobo pnevmatik pomembno vpliva tudi slog vožnje. Če boste vozili agresivno ‒ torej sunkovito pospeševali in zavirali ‒ se bo pnevmatika bistveno hitreje obrabila.
Pri agresivni vožnji čez kakšen jašek ali hitrostno oviro, pa se lahko pnevmatika tudi poškoduje. Predvsem bodite pozorni na robnike pločnikov, odsekano plast asfalta ali ostre robnike jaškov.
Še več uporabnih nasvetov pa najdete v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje