Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju z evropskimi partnerskimi avtomobilskimi klubi opravila test treh motorističnih oblačil z vgrajenimi varnostnimi mehovi.
Raziskave prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi, jasno razkrivajo, da sta pri trkih motoristov z drugimi vozili najbolj izpostavljena motoristova glava in prsni koš. Glava je praviloma dobro zaščitena s čelado, prsni koš pa je bolj izpostavljen: že eno zlomljeno rebro lahko pomeni predrtje pljuč ali kakšnega drugega notranjega organa, kar pomeni zelo nevarno poškodbo. Na trgu so že nekaj časa na voljo kombinezoni oziroma deli kombinezona z vgrajenim varnostnim mehom za motoriste, ki naj bi olajšali ali celo preprečili takšno poškodbo.
A kako učinkoviti so v resnici?
AMZS je skupaj s partnerskimi avtomobilskimi klubi septembra preveril v testu treh najbolj razširjenih in poznanih motorističnih varnostnih mehov na trgu.
Avtoklubi imajo s tovrstnimi testi že izkušnje, saj je nemški ADAC že leta 2013 preskusil prvi motoristični varnostni meh, ki pa je takrat deloval le v povezavi s posebnimi na motocikel vgrajenimi tipali, ki so pravočasno zaznali trk oziroma padec in prek signala sprožili varnostni meh v oblačilu motorista.
Sistem je odziven
Kot pojasni Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije, se je takšen sistem izkazal za zelo odzivnega, saj je varnostni meh sprožil že v 45 milisekundah, a zaradi zahtevne sistemske vgradnje se ni uveljavil na trgu. "Najnovejši motoristični varnostni mehovi, kakršne smo preskusili tokrat," pravi Poženel, "pa so avtonomni sistemi, ki za delovanje ne potrebujejo zunanjih tipal: varnostni meh sprožijo v oblačila vgrajena tipala, kar sicer malce podaljša odzivni čas, a tudi 80 milisekund, kolikor sistemi potrebujejo za sprožitev, je dovolj hitro, da se varnostni mehovi pravočasno napihnejo in zaščitijo telo motorista pred udarcem v vozilo, s katerim je trčil. Takšni sistemi so enostavni za uporabo, cenovno dokaj ugodni in so jih zato sprejeli tudi kupci."
Oblačila so udobna
Na testu AMZS-ja so vsi trije telovniki z vgrajenimi varnostnimi mehovi dobili skupno oceno dobro. "Na preskusnem trku, kjer se je motocikel s 50 km/h zaletel v bok avtomobila, lutka motorista pa je pri tem poletela z motocikla in udarila v karoserijo avtomobila, so se vsi trije varnostni mehovi sprožili v manj kot desetinki sekunde (80 ms), pri tem pa zagotovili dodatno zaščito motorista v prsnem delu in na hrbtu. Elektronika in tipala sistemov so vgrajena v vse tri telovnike in ne zahteva nobenih dodatnih povezav in priključkov. Kljub dodatni masi opreme – približno 2,2 kilograma – po začetnem privajanju nošnja takšnih telovnikov ne vpliva na udobje in počutje motorista," pojasni odgovorni urednik Motorevije.
Varnostni pripomoček priporočajo tudi inštruktorji
Inštruktor varne vožnje pri AMZS-ju Vojko Safran o varnostnih mehovih v motorističnih jaknah pravi: "Zlasti pri motoristih na začetku motoristične kariere opažamo, da je znanje na področju pasivne varnosti pomanjkljivo in dostikrat motorističnih varnostnih mehov sploh ne poznajo. Da bi se stanje izboljšalo, imamo v AMZS-jevem Centru varne vožnje imamo na Vranskem razstavni eksponat, ki ga lahko pokažemo in je dobra iztočnica za pogovor." Safran upa, da bo v prihodnje ozaveščenost motoristov glede dodatkov, ki lahko prispevajo k njihovi večji varnosti, še na višji ravni in da bo njihovih uporabnikov še več, ter zaključi: "Vse, kar lahko učinkovito zaščiti motorista, AMZS-jevi inštruktorji varne vožnje toplo priporočamo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje