
Model formentor pripoveduje zgodbo o tem, kako se stvari odvijajo, če se nečesa lotiš na pravilen način. Volkswagen je samostojno znamko Cupra namreč zasnoval z namenom, da bi ponudila nekaj več – predvsem na področju vozniškega karakterja in oblikovne (pre)drznosti.
Cupra formentor - glavne značilnosti
- Eden najbolj športnih CUV-jev
- Najbolje prodajan model Cupre (v letu 2024 skoraj 50 odstotkov)
Formentor na vozniškem in oblikovnem področju dobi dve veliki kljukici, obenem pa nastopa v tačas enemu najbolj priljubljenih avtomobilskih segmentov v Evropi. Recept za uspeh torej, o katerem zgovorno priča tudi priljubljenost formenorja med evropskimi kupci. V letu 2024 je ta model predstavljal skoraj polovico prodanih modelov znamke Cupra, leto poprej pa celo več kot 60 odstotkov.
Da bi formentor ostal oblikovno in tehnološko svež, je bil po štirih letih od uvedbe na trg deležen prenove. Ob premieri prenovljenega modela smo se spraševali: Ali bodo bencinski motorji ostali jedro ponudbe, kako so pri Cupri zasnovali nove oblikovne elemente in kako je prenovljena notranjost?
Formentor je na voljo s štirimi različnimi pogoni - bencinskim, dizelskim, blago hibridnim in priključno hibridnim pogonom. Na tokratnem testu smo preizkusili vstopno pogonsko različico – blago hibridni pogon z 1,5-litrskim turbo bencinskim motorjem.
Formentor 1,5 eTSI – glavne značilnosti
- Priporočamo 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik s “pametnim” delovanjem
- Testna poraba goriva: 6,4 l/100 km
Tudi formentor z 1,5-litrskih štirivaljnikom ima opazen gumb “Cupra” na volanskem obroču, ki po potrebi močno spremeni karakter delovanja pogona, a ja ta pogon s 110 kilovati moči seveda manj dinamičen in zmogljiv kot preostali v ponudbi.
Ta pogon uporabnika nagradi predvsem s svojo učinkovitostjo. Na našem normnem krogu smo tako zaznali porabo 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je za tovrsten avtomobil povsem sprejemljivo oziroma ugodno. Če formentorja primerjamo z leonom ali golfom z enakim pogonom, je njegova poraba goriva večja za dobro polovico litra na 100 kilometrov, kar lahko pripišemo predvsem za 130 kilogramov zajetnejši masi.

Avto po meri voznika
Kljub večji masi je formentor še vedno izjemno vozniški avto. Navdušuje nas z odzivnostjo krmiljenja ter povratno informacijo podvozja, ki je povsem primerljiva z dinamičnimi kombilimuzinami. Maso formentorja v zavojih zelo preprosto prelagamo, vozilo pa deluje zelo lahkotno in tako ponudi prave vozniške užitke.
K dinamiki svojo mero doda še menjalnik. Gre za dobro poznano tehniko z oznako DSG, ki je lahko pri športnem prestavljanju bliskovito odzivna, v načinu “eko” pa po potrebi tudi prestavlja v prosti tek in tako omogoča “jadranje”, oziroma ohranja inercijo brez (v določenih primerih nepotrebnega) motornega zaviranja.

1.5 eTSI je lahko pravi kompromis, a 2.0 TSI ostaja formentorjev zaščitni znak. Glede na vozne lastnosti, pa tudi športno zasnovo notranjosti, ob formentorju vselej pogledujemo proti močnejšim različicam – tistim, ki nosijo Cuprino športno oznako VZ in karakterju tega avtomobila po našem mnenju izvrstno pristojijo. Cupra namreč po prenovi ohranja tudi močan bencinski motor z 245 kW moči in štirikolesnim pogonom.
Vsaj za zdaj pa v ponudbi ni več najbolj zmogljive različice VZ5, ki jo je poganjalo Audijevo bencinsko srce – s petimi valji.
Cupra formentor 1.5 eTSI – ključni tehnični podatki
Vrsta motorja: 4-valjni bencinski (4 ventili/valj)
Gibna prostornina: 1.498 cm³
Največja moč motorja: 110 kW
Največji navor 250 Nm: (1.500-3.500 vrt./min)
Menjalnik: 7-stopenjski dvosklopčni
Pospešek do 100 km/h. 9,0 s
največja hitrost: 205 km/h
Izmerjena poraba na testu (mešan cikel): 6,4 l/100 km
Masa praznega vozila. 1.482 kg
Dovoljena masa prikolice (z zavoro): 1.700 kg
Prostornina prtljažnika: 450 l
Dolžina: 4.451 mm
Širina. 1.839 mm
Višina: 1.528 mm
Medosna razdalja: 2.680 mm
Obračalni krog: 11,0 m
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje