Za začetni zasuk ročice gredi se uporablja energija, ki jo ustvari motor. Foto: EPA
Za začetni zasuk ročice gredi se uporablja energija, ki jo ustvari motor. Foto: EPA
Audi A3
A3 z nekaj dodatki stane malo več kot 27.000 evrov. Foto: EPA

Po šestih rodovih in več kot milijonu prodanih primerkov je Nissan za počastitev okrogle obletnice pripravil posebno serijo dvosedežnika – to je nissan 370Z black edition. Približno mesec dni je v Evropi na voljo le 370 tovrstnih kupejev.

V zadnjih dneh sta nas prevažali dve vozili (vedno več jih je), ki imata vgrajen sistem za samodejno ugašanje motorja pri ustavljanju. Pri Mazdi so ga poimenovali i-stop, preizkušali pa smo ga v modelu mazda3, ki jo je poganjal 2-litrski 111-kilovatni bencinski motor, prestavljal pa je 6-stopenjski ročni menjalnik. Zaradi načina delovanja so ga povezali le z bencinskim motorjem - za vžig motorja namreč poskrbijo vžigalne svečke.

Značilnost sistema je tudi, da se za začetni zasuk ročice gredi uporablja energija, ki jo ustvari motor - vse skupaj deluje brez težav, opazili pa smo, da motor ugasnjen "zdrži" le kratek čas, nekaj sekund, potem pa se kar hitro spet sam zažene. Motor ni prav med tistimi najbolj varčnimi – kljub sistemu i-stop, ki prihrani kakšen deciliter ali dva, je povprečna poraba ves čas blizu 9 litrov na 100 prevoženih km. Mazda3 je, kar zadeva videz, vodljivost, udobje, prav prijeten avtomobil, a vprašanje je, koliko kupcev navduši s to kombinacijo pogona in varčevanja z gorivom. Dizel brez samodejnega ugašanja porabi bistveno manj.

Zdrži več kot tisoč kilometrov
Audi A3 je za vožnjo prijeten avtomobil - o tem smo se znova prepričali - zdaj še rahlo osvežen (tudi po vzoru nekaterega sorodstva z dodatkom diodne svetilnosti spredaj), sicer pa zelo zanimiv in prijeten zaradi pogonske ponudbe, ki smo jo preizkusili v teh dneh.

1,6-litrski, 77-kilovatni dizelski TDI (v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom) že sam po sebi ni kakšen potratnež, pri varčevanju pa mu je pomagal še sistem za samodejno ugašanje motorja, tu imenovan enostavno stop&start. Ta "drži" precej dlje kot tisti prej opisani, čeprav je seveda veliko odvisno tudi od porabnikov. Če ima na primer klimatska naprava veliko dela, potem porabi preveč energije, da bi motor sploh ugasnil. No, veselje je, ko človek napolni rezervoar z gorivom in računalnik izračuna ter pokaže, da bo mogoče peljati več kot 1.000 kilometrov - to je vedno prijetno pogledati. Res, povprečna poraba z lahkoto zdrsne pod 5 litrov na 100 kilometrov, ob tem je prijazen tudi podatek o izpustih CO2 - 109 g/km. Tak A3 z nekaj dodatki stane malo več kot 27 tisoč evrov, kar je približno 6 tisočakov več od prej opisane mazde3.