Direktor slovenske podružnice Jožko Tomšič je povedal, da je lažje poslovati v kriznih časih, če imaš pod okriljem toliko avtomobilskih znamk, kot jih ima Emil Frey. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Direktor slovenske podružnice Jožko Tomšič je povedal, da je lažje poslovati v kriznih časih, če imaš pod okriljem toliko avtomobilskih znamk, kot jih ima Emil Frey. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Skupina Emil Frey Slovenija je leta 2020 z velikimi načrti vstopila na slovenski avtomobilski trg. Uspelo jim je združiti pet velikih slovenskih distributerjev in trgovcev z vozili, švicarska skupina pa je danes eden glavnih igralcev na področju prodaje novih vozil v Sloveniji. Na slovenskem avtomobilskem trgu imajo več kot petinski tržni delež.

Podjetje pod vodstvom direktorja Jožka Tomšiča danes pri nas zaposluje že več kot 500 ljudi, s kadrovanjem in tudi valilnico "talentov" pa imajo v prihodnje še velike načrte. Danes znamka Emil Frey v Sloveniji pod svojim okriljem združuje 12 znamk: Peugeot, Citroën, DS, Mercedes-Benz, Smart, Honda, Mitsubishi, Jeep, Fiat in Fiat Profesional, Alfa Romeo in Abarth. Pa ne le osebna vozila, tudi velike tovornjake znamke Mercedes-Benz, prav tako avtobuse, to je največji ponudnik na področju dostavnikov in tudi predelav v avtodome pri nas.

Za Bežigradom v Ljubljani je nastalo pravo
Za Bežigradom v Ljubljani je nastalo pravo "avtomobilsko mesto", v katerem so izobraževalni center, specializirane servisne delavnice, prodajni saloni novih in tudi rabljenih vozil. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Večji se lahko v krizi bolje odzovejo

Kam pelje vizija podjetja, je za Avtomobilnost pojasnil Jožko Tomšič, direktor skupine Emil Frey za Slovenijo: »Vse skupaj pelje v koncept, da združujemo veliko avtomobilskih znamk, trenutno 12. Vse znamke imajo skupni imenovalec, finance, raziskave, nadzor in razvoj mrež. Vse to delamo pod eno streho. Znamke pa so v prvi vrsti na trgu. Na ta način dosežemo, da so vse znamke bistveno učinkovitejše. Ene znamke na razstavnih kvadraturah, kot smo jih poznali v preteklosti, danes ni več mogoče vzdrževati.«

Sinergije med znamkami so še toliko pomembnejše danes, ko je položaj v avtomobilskem poslu zelo nestabilen. Kako izkoriščajo sinergije? "Gre za skupni nastop na trgu, na katerem vlada pomanjkanje. Če si velik, je lažje nastopati s svojo močjo. Na primer, pojavile so se težave z olji, enako velja za adblue tekočino. Vse, kar s seboj prinašajo krize, mi združujemo za skupne potrebe po količinah, uporabljamo iste nabavne kanale, vse združujemo v tisto, kar je najboljše za slovenskega kupca," pravi Tomšič.

Številna znana imena, ki so krasila pročelja prodajnih salonov vozil, kot so Autocommerce, AC Mobile, Avto Triglav, so umaknili in jih nadomestili z imenom Emil Frey Avtocenter. Svojo prodajno mrežo za vse znamke želijo v prihodnje dopolniti z novimi trgovci po Sloveniji, v nekaterih krajih po Sloveniji pa so obstoječi trgovci svojo ponudbo dopolnili z novimi znamkami, ki so pod okriljem slovenske podružnice. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Številna znana imena, ki so krasila pročelja prodajnih salonov vozil, kot so Autocommerce, AC Mobile, Avto Triglav, so umaknili in jih nadomestili z imenom Emil Frey Avtocenter. Svojo prodajno mrežo za vse znamke želijo v prihodnje dopolniti z novimi trgovci po Sloveniji, v nekaterih krajih po Sloveniji pa so obstoječi trgovci svojo ponudbo dopolnili z novimi znamkami, ki so pod okriljem slovenske podružnice. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vsaka avtomobilska znamka ima svojega kupca

Skupina Emil Frey ima sedež za Bežigradom v Ljubljani, kjer je nastalo pravo majhno avtomobilsko mesto, s specializiranimi delavnicami za popravilo vozil, logistiko, prodajni saloni različnih znamk … A to še ne pomeni, da želijo s tem vabiti kupce, da se sprehajajo od enega prodajnega salona do drugega in si nato izberejo avto.

"Tega prehoda med znamkami, da bi rekli, da se bo nekdo odločil kupiti peugeota in se bo sprehodil do salona Fiata in bo šel še v prodajni salon Mercedesa, tega ni. Nam je pomembno, da pride v Emil Frey. Menimo, da za vsako znamko obstajajo svoji kupci," pravi Tomšič, ki nam je razložil zgodovino podjetja in kako je vizionar Emil Frey uspel v poslu.

"Zgodba se je začela pred skoraj 100 leti. Šlo je za malo družinsko podjetje iz Švice. Začelo se je z majhno kolesarsko delavnico. Šlo je za posel z več znamkami. Emil Frey je bil zelo kreativen gospod. Rast v Švici je bila velikanska. Večja rast pa pripada nasledniku, ki je Walter Frey. On je posel popeljal zunaj meja Švice. Po različnih evropskih državah je začel tržiti različne avtomobilske znamke. Osredotočil se je na posel v državah, ki takrat niso bile zanimive velikim trgovcem," pravi Tomšič.

Celoten pogovor si lahko pogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.